Ciągniki serii Profi posiadają na wyposażeniu 8-stopniową przekładnię przełączalną pod obciążeniem z 24 biegami do jazdy do przodu i 24 biegami wstecznymi. Gama ciągników Profi obejmuje wiele modeli z 4- lub 6-cylindrowymi silnikami o mocy od 116 do 145 KM i pozwala każdemu na wybór optymalnej maszyny. Ciągniki serii Profi posiadają więcej rozwiązań elektronicznych i sprawdzony dobrze w praktyce podłokietnik z Multicontrollerem, a ich komfort wszedł na wyższy poziom.
Dzięki panoramicznej kabinie opartej na 4 słupkach z obszernymi przeszklonymi powierzchniami, przezroczystym oknem dachowym i jednoczęściowej szybie przedniej operator cieszy się idealną, nieograniczoną widocznością we wszystkich kierunkach. Pakiet świateł roboczych LED gwarantuje doskonałą widoczność również po nastaniu zmroku.
Elektronicznie sterowane silniki diesla już przy niskich prędkościach obrotowych bez wysiłku radzą sobie z każdym wyzwaniem. W ciągnikach serii Profi zastosowano silniki o mocy znamionowej od 116 do 145 KM, przy czym w głównym zakresie roboczym silnika, mieszczącym się w przedziale od 1500 do 1900 obr/min, system Power Plus pozwala rozwinąć dodatkową moc, sięgającą nawet 34 KM.
W modelach Profi zastosowano przekładnię S-ControlTM 8. Ta innowacyjna, 8-stopniowa przekładnia przełączalna pod obciążeniem posiada po 24 biegi do jazdy do przodu i wstecz oraz szereg funkcji automatycznych, które nie tylko znacznie zwiększają wydajność ciągnika, lecz również komfort jazdy.
Wał odbioru mocy w serii Profi obsługuje trzy wybierane przez operatora prędkości. Aby równocześnie wykorzystywać narzędzia z przodu i z tyłu ciągnika, na przykład podczas pracy łączonej z kosiarką przednią i tylną, dostępny jest opcjonalnie przedni TUZ z WOM, znacznie zwiększający produktywność.
Układ zawieszenia, podobnie jak dodatkowe urządzenia sterownicze modeli STEYR Profi Classic napędzane są przez układ hydrauliczny OCLS (otwarty obieg oleju) o natężeniu przepływu 86 l/min lub układ hydrauliczny CCLS (zamknięty obieg oleju) o natężeniu przepływu 150 l/min. System ten gwarantuje pełną wydajność we właściwym czasie i miejscu.
Moc modeli Profi można przenosić na podłoże w komfortowy dla kierowcy sposób, celem jej optymalnego wykorzystania. Umożliwia to aktywne zarządzanie trakcją, a także szereg innych elementów wyposażenia ciągnika, optymalizujących proces kierowania i hamowania ciągnika w każdej sytuacji.
Silnik
Liczba cylindrów | 4 |
Typ | Silnik wysokoprężny z szyną Common Rail, 16-zaworowy, z turbosprężarką i chłodnicą międzystopniową |
Poziom emisji | Stage IV |
Pojemność silnika | 4 485 |
Charakterystyka silnika
Maksymalna moc silnika z systemem zarządzania mocą (KM(KW)) | 145 (107) |
Maksymalna moc silnika (KM (kW)) | 125 (92) |
Prędkość obrotowa silnika przy maksymalnej mocy (obr/min) | 1 800 - 1 900 |
Znamionowa moc silnika z systemem zarządzania mocą (KM(KW)) | 131 (96) |
Znamionowa moc silnika (KM (kW)) | 116 (85) |
Znamionowa prędkość obrotowa silnika | 2 200 |
Maksymalny moment obrotowy z systemem zarządzania mocą (nm przy obr/min) | 590 przy 1.500 |
Maksymalny moment obrotowy z systemem zarządzania mocą (nm przy obr/min) | 528 przy 1 500 |
Przyrost momentu, tryb standardowy/zarządznia mocą (%) | 41 / 42 |
Pojemność zbiornika paliwa/mocznika (l) | 210 (250) / 39,5 |
Przekładnia standardowa
Typ przekładni napędowej | S-Control 8-biegowa 24x24 Semi-Powershift |
Maksymalna prędkosć jazdy do przodu (km/h) | 40 |
Powershuttle | Standard |
Biegi pełzające | - |
Opcjonalna przekładnia 1
Typ przekładni napędowej | S-Control 8-biegowa 48x48 Semi-Powershift |
Maksymalna prędkosć jazdy do przodu (km/h) | 40 |
Powershuttle | Standard |
Biegi pełzające | Standard |
Wał odbioru mocy
Rodzaj WOM | Ze zmianą kierunku, z progresywnym załączaniem elektro-hydraulicznym |
Prędkość standardowa WOM przy obrotach silnika | 540 / 540E / 1 000 przy 1 969 / 1 546 / 1 893 |
Prędkość opcjonalna przy obr/min | 540E / 1 000 / 1 000E przy 1 592 / 1 893 / 1 621 |
Napęd jezdny grupowy | Opcja |
Typ wału | 1 3/8-calowy, 21 wypustów (1 3/8-calowy, 6 wypustów) |
Przedni WOM i zaczep
Prędkość standardowa przy obr/min | 1 000 przy 1 895 |
Udźwig zaczepu przedniego (kg) | 3 100 |
Napęd i układ kierowniczy (przeniesienie napędu)
2WD | - |
4WD | Tak |
Zawieszenie osi przedniej | Opcja |
Kąt skrętu (°) | 55 |
Minimalny promień skrętu (m) | 4,6 |
Typ blokady mechanizmu różnicowego osi tylnej | Wielotarczowy mokry z systemem zarządzania |
Typ hamulca roboczego | Załączane hydraulicznie, mokre, wielotarczowe, samonastawne |
Układ przeciwblokujący ABS | - |
Układ hydrauliczny
Typ układu | Pompa o stałym wydatku (Pompa o zmiennym wydatku i z kompensacją natężenia przepływu) |
Maks. natężenie przepływu pompy w wersji standardowej / opcji (l) | 86 / 150 |
Ciśnienie w układzie (bar) | 190 / 210 |
Typ sterowania | Elektroniczne sterowanie zaczepem (EHC) z funkcją sterowania zaczepem podczas jazdy |
Maks. udźwig | 7 115 / 7 864 |
Udźwig wg normy OECD, w całym zakresie przy 610 mm (kg) | 6 796 |
Maks. liczba międzyosiowych zaworów hydrauliki zewnętrznej | 4 elek. |
Maks. liczba międzyosiowych zaworów hydrauliki zewnętrznej | 3 |
Sterowanie czasowe zaworami hydrauliki zewnętrznej | 0-30 sekund |
Kategoria | Kat. II / III |
Kontrola poślizgu | Opcja |