Kategorie
Zobacz również tu
-
2024-12-23
-
Globalne zbiory zbóż
2024-12-23 -
Ceny zbóż na giełdach towarowych (8.12.2024)
2024-12-23 -
Unijna produkcja trzody chlewnej
2024-12-23
Poznaj produkty
-
Sorbent torfowy CB 18
2016-05-05 -
Opryskiwacz RAM
2020-08-05 -
Tarcze do korekcji racic WG2066
2014-08-04 -
Ładowarka kołowa GIANT V5003T X-TRA
2015-04-22 -
Pompa Viscomat 90
2013-12-13 -
Ładowarka magazynowa ML 1370 Farmer
2020-10-07
Polska stara się o dotację na promowanie polskiej żywności
Już niedługo Bruksela ma zaakceptować projekty mające na celu reklamę i promowanie żywności. Jest to dobra wiadomość dla polskich przetwórców, ponieważ dzięki temu będą mogli liczyć na dodatkowe zapomogi. Łącznie do Polski trafi około 10 mln euro. Tak wysokiej kwoty przeznaczonej na reklamę produktów rolno-spożywczych dawno nie było.
Jeden
z trzech projektów wysłanych przed kilkoma miesiącami do Brukseli
przewiduje 3-letnią kampanię reklamową, której celem jest
zachęcenie konsumentów do nabycia oleju rzepakowego. Reklamy mają
informować kupujących nie tylko o jego zaletach zdrowotnych, ale
także o walorach smakowych.
Co
ciekawe, otóż kampania pod tytułem „Pokochaj olej rzepakowy”
kierowana jest nie tylko do Polaków, ale również i do mieszkańców
Łotwy.
Eksperci
uważają, że wiedza Polaków na temat wartości odżywczych i
zdrowotnych oleju rzepakowego jest bardzo niska. Paradoksalnie
jednak, konsumpcja tego oleju oscyluje na poziomie ponad 80 procent
spożycia olejów roślinnych w Polsce.
Na
dofinansowanie mogą liczyć też dwa pozostałe projekty: „5
porcji warzyw, owoców i soku” oraz „Nowa jakość w
drobiarstwie”.
Budżet
przeznaczony na poszczególne projekty osiąga nawet kilka milionów
euro.
Dotychczas,
dzięki pomocy z Unii Europejskiej, przeprowadzono już 9 kampanii,
które podobnie jak wcześniej wspomniane, miały na celu promowanie
polskiej żywności. Dzięki temu, zajęliśmy miejsce w czołówce
krajów, które najlepiej wykorzystują współfinansowanie z
Brukseli.
Obecnie w Agencji Rynku Rolnego trwają prace nad kolejnymi dwoma projektami o podobnym charakterze. Są to „Jabłka każdego dnia”, które mają zachęcić rosyjskich i ukraińskich konsumentów oraz 3 letni program reklamujący makarony.