Odpowiedź Ministerstwa Klimatu i Środowiska w sprawie prośby...
2024-11-06
Osłabienie złotego spowodowało wzrost ceny w porcie (głównie pszenicy) o 5-10 zł/t. Trudno przewidzieć, jak długo ta sytuacja się utrzyma. Eksport samochodowy do Unii Europejskiej jest niewielki, różnica jest cen zbyt mała, żeby się to opłacało eksporterom. W kraju przeważa znaczna nadwyżka podaży ziarna nad popytem – zawieranych transakcji jest mało i tylko w cenach minimalnych - relacjonuje Renata Barczyk, makler e-WGT S.A.
Towar (cena w zł/t) | PORTY | MAGAZYNY KRAJOWE |
pszenica konsumpcyjna Gdańsk/Gdynia |
785-800, (wzrost o 5-10 zł*) |
750-780 (wzrost o 0-20 zł*) |
pszenica paszowa Gdańsk/Gdynia |
775-780 (wzrost o 5-0 zł*) |
750-760 (wzrost o 10-0 zł*) |
jęczmień | - |
760-820 (wzrost o 20-0 zł*) |
pszenżyto |
680-685 (wzrost o 10-15 zł*) |
650-680 (wzrost o 0-10*) |
żyto |
605-610 (wzrost o 10 zł*) |
530-585 (wzrost o 0-15 zł*) |
Owies g >.48 |
580-630 (wzrost o 20-0 zł*) |
|
Kukurydza |
650-670 (wzrost o 20-0 zł*) |