Jazda na czterech kołach
Doskonałym środkiem transportowym dla każdego gospodarstwa mogą okazać się dwuosiowe wywrotki z serii T 711. Są to dwa modele o ładowności 8, 10 i 12 ton i pojemności nawet ponad 15 m3 z możliwością trójstronnego wywrotu. Pomimo znacznych gabarytów, masa własna przyczep T 711 nie przekracza 4 t, a szerokie opony o rozmiarze 385/65 R22,5 lub opcjonalnie większym zapewniają stabilność podczas jazdy zarówno po miękkim polu, jak i po drogach z prędkością dochodzącą nawet do 40 km/h.
Konstrukcja pojazdów opiera się na wysokiej jakości stali S355. Podwozie zbudowane jest z profili zamkniętych, które wykazują się dużą wytrzymałością i są łatwe do utrzymania w czystości, ponieważ nie posiadają wnęk, w których mogłyby się gromadzić zanieczyszczenia.
Czteromilimetrowej grubości podłoga znajduje się nisko nad ziemią, ułatwiając załadunek przyczepy. Jej wymiary, a zwłaszcza szerokość, wynosząca 2,41 m, pozwalają na wygodny przewóz europalet, co jest możliwe po zdemontowaniu ścian i słupków. Solidne burty wykonane z profili znanej marki Fuhrmann są szczelne, a stabilność całej skrzyni po pełnym jej załadowaniu zapewnia linka łącząca ściany, którą zwalnia się za pomocą dźwigni umieszczonej w bocznej burcie. Cała konstrukcja pokryta jest wysokiej jakości powłoką lakierniczą, skutecznie zapobiegającą korozji przez długie lata użytkowania, oraz nadającą przyczepom bardzo ładny wygląd.
Oferta przyczep dwuosiowych obejmuje też mniejsze modele z serii T 710 o ładowności 6 i 8 ton oraz 14-tonową konstrukcję oznaczoną symbolem T 739.
Wygodne manewrowanie
Linię produkcyjną Metal-Fachu opuszczają także lekkie i łatwe w prowadzeniu „jednoosiówki”. Są to cztery modele mieszczące od 1,5 do 4 ton ładunku. Dla największych modeli, o oznaczeniu T 703 i T703/1, dostępne są nadstawki, po założeniu których wysokość skrzyni ładunkowej osiąga odpowiednio 0,8 i 1 m, a pojemność zwiększa się dwukrotnie, maksymalnie do 6,4 m3. Kąt wychylenia skrzyni podczas wywrotu osiąga 50°, zapewniając dokładne jej opróżnienie w trzech kierunkach, niezależnie od rodzaju przewożonego materiału. Centralny system ryglowania ścian oraz wygodna drabinka umieszczona z przodu ułatwia obsługę pojazdu.
1,5 i 2,5-tonowe przyczepy o oznaczeniu T736/2 i T735/1 posiadają jednostronny wywrót, a burty o wysokości 400 i 500 mm można rozbudować o 700-milimetrowe nadstawki.
Mała masa własna pojazdów, wynosząca już od 550 kg, oraz możliwość zastosowania hamulca jedno- lub dwuprzewodowego bądź najazdowego pozwala na współpracę nawet z najmniejszymi i najprostszymi ciągnikami oraz pewne poruszanie się z prędkością do 40 km/h. Modele o ładowności do 2,5 t wyposażone są w ogumienie w rozmiarze 10.0/80 12.10 PR, większe natomiast 10.0/75-15,3 18 PR. Dla modeli o oznaczeniu T736/2, T735/1 oraz T703 oprócz pełnych nadstawek dostępne są nadstawki siatkowe o wysokości 700 mm.
Połączenie łatwego manewrowania z dużą ładownością umożliwia seria trójstronnych wywrotek T 730 na zawieszeniu tandemowym. W tym układzie część masy przyczepy przenoszona jest na tylną oś ciągnika, poprawiając trakcję w trudnych warunkach terenowych. Jest to szczególnie ważne przy ładowności rzędu 10 - 12 ton, jaką osiągają oba modele z tej serii. Pełne wykorzystanie potencjału tych pojazdów umożliwiają duże skrzynie ładunkowe o łącznej wysokości odpowiednio 110 i 140 cm i kubaturze w granicach 12 – 15 m3.
Profesjonalny transport bel
W większości polskich gospodarstw przewozi się siano, słomę lub sianokiszonkę w belach. Najwygodniejszym sposobem transportu tego typu ładunków są przyczepy specjalistyczne, jakie Metal-Fach oferuje w dwóch wersjach. Mniejsza z nich, o ładowności 9 ton, porusza się na dwuosiowym układzie jezdnym. Większa posiada trzy osie, ponieważ tylna jej część spoczywa na tandemie. W tym przypadku można załadować o ponad 2 tony więcej towaru. Z dużymi oponami o szerokości 400 mm, podmokłe łąki nie stanowią problemu, a o wysoki komfort jazdy dbają 7-piórowe resory.
Powierzchnia platformy załadowczej ograniczona jest po bokach profilami zamkniętymi umieszczonymi przy podłodze, stabilizującymi bele. Z przodu i z tyłu ładunek przytrzymuje półokrągła rama, wyprofilowana w taki sposób, aby bezpiecznie przewozić owinięte folią bele sianokiszonki, zmniejszając do minimum ryzyko ich uszkodzenia. Tylna ściana posiada możliwość regulacji. Po jej wysunięciu przestrzeń ładunkowa zwiększa się o około 10%.
Tak dopracowany pojazd może przynieść rolnikowi znaczne korzyści i zaoszczędzić wiele czasu, który podczas zbiorów jest szczególnie cenny.
Sprzęt transportowy znajdujący się w ofercie Metal-Fach charakteryzuje się niezawodnością oraz wysoką jakością, która sprawdza się przez wiele lat eksploatacji. Oferowane urządzenia rolnicze doskonale nadają się do przewożenia materiałów sypkich oraz produktów rolniczych.
Na koniec dodajmy, iż przyczepy dwuosiowe z serii T 711 produkowane przez Metal-Fach z Sokółki otrzymały wyróżnienie w konkursie Maszyna Rolnicza Roku 2012 w kategorii maszyny krajowej. Konkurs organizowany jest przez Instytut Technologiczno-Przyrodniczy (dawniej IBMER). Uroczyste nadanie tytułów i wręczenie statuetek odbędzie się podczas targów AGROTECH 2012 w Kielcach, w dniu 16.03.2012 r. na spotkaniu wystawców.
***
METAL-FACH Sp. z o.o. to firma produkująca maszyny i urządzenia rolnicze, a także kotły centralnego ogrzewania. Historia firmy sięga 1989 roku. W swojej ofercie produkcyjnej Metal-Fach posiada następujące maszyny i urządzenia: wozy paszowe, prasy belujące, przyczepy rolnicze, rozrzutniki, owijarki bel, przetrząsacze karuzelowe, chwytaki bel, ładowacze czołowe wraz z osprzętem, agregaty uprawowe, skrzynie zawieszane oraz kotły C.O.
Dodatkowe informacje o firmie dostępne są na stronie: www.metalfach.com.pl