Valtra serii T
Ciągniki z nowej serii T są dostępne w czterech wersjach: Valtra seria T Direct, Valtra seria T Versu, Valtra seria T Active i Valtra seria T HiTech — ostatnia wersja wejdzie do produkcji w przyszłym roku. Produkcja modeli Direct, Versu i Active już się rozpoczęła. Wersja Active to nowa linia ciągników wyposażonych w przekładnię z 5-cio stopniowym powershiftem i mechanicznie obsługiwanym układem hydraulicznym zasilanym pompą wielotłoczkową. Nowe modele Versu, Active i HiTech rewolucjonizują sposób napędu ciągników z przekładnią powershift. Pedał sprzęgła jest używany wyłącznie przy uruchamianiu silnika. Pedały hamulca sterują także sprzęgłem: funkcja automatycznej pracy sprzęgła AutoTraction jest zawsze aktywna. Automatyczny układ powershift działa teraz w oparciu o nową logikę: pedał przyspieszenia nie steruje prędkością obrotową silnika, ale prędkością jazdy, jak w układach napędowych z przekładnią bezstopniową. Jest to ogromne ułatwienie pracy z narzędziami napędzanymi przez WOM, ponieważ operator może zmieniać biegi przekładni powershift i sterować prędkością, używając wyłącznie pedału przyspieszenia. Dzięki temu operator ma wolne ręce i może lepiej sterować innymi funkcjami ciągnika i narzędzi. Układ powershift ma także unikalne rozwiązania, takie jak funkcja zapobiegania staczaniu się z pochyłości czy asystent hydrauliki, który ułatwia pracę z ładowaczem czołowym. Przekładnia powershift Valtra to pięciostopniowa przekładnia, posiadająca łącznie 20 przełożeń w czterech zakresach biegów oraz dodatkowe 10 biegów pełzających.
AGCO Poweer - inteligentne silniki
Wszystkie ciągniki serii T są napędzanie niezawodnymi silnikami AGCO Power. Dwa najmniejsze modele są napędzane silnikami o pojemności 6,6 litra, a większe silnikami o pojemności 7,4 litra. Układ Selektywnej Redukcji Katalitycznej (SCR), umożliwia spełnienie wymagań norm emisji spalin Stopnia 4 (Stage 4). Turbosprężarka najnowszych silników jest wyposażona w sterowany elektronicznie zawór upustowy, dzięki czemu silnik szybko reaguje i utrzymuje bardzo wysoki moment obrotowy, nawet przy niskiej prędkości obrotowej. Układ SCR oraz optymalizacja pracy turbosprężarki i silnika przekładają się na niskie zużycie paliwa i eliminują potrzebę stosowania układu recyrkulacji spalin albo filtra cząstek stałych. Model T174 występuje z silnikiem z unikalną funkcją Valtra EcoPower. Po naciśnięciu przycisku Eco, prędkość obrotowa wału korbowego spada do 1800 obr./min, a jednocześnie wzrasta moment obrotowy. Wpływa to na ograniczenie zużycia paliwa o około 10 procent, a jednocześnie obniża poziom hałasu i wydłuża żywotność silnika. Ponadto funkcja Sigma Power, dostępna standardowo lub opcjonalnie we wszystkich modelach, zwiększa moc silnika o 15 KM, gdy wymagana jest praca WOM pod dużym obciążeniem. Z kolei funkcja mocy dodatkowej w trybie transportowym zwiększa moc silnika o 15 KM w zakresach pracy C i D.
Czytaj dalej na następnej stronie...