Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje wśród polskich konsumentów, wyniósł w maju -3,8 i był aż o 7,2 p.p. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.
W maju składowe Barometru Nastrojów Konsumenckich kształtowały się następująco:
– nastąpiła nieznaczna poprawa ocen bieżącej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego – wzrost o 0,4 p.p., z poziomu -9,8 do -9,4;
– nastąpiła znacząca poprawa ocen przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego – wzrost o 6,5 p.p., z poziomu -3,9 do 2,6;
– nastąpiła znacząca poprawa ocen przyszłej sytuacji gospodarczej kraju – wzrost o 20,2 p.p., z poziomu -36,1 do -15,9;
– nastąpił wzrost skłonności do zakupów – wzrost o 1,4 p.p., z poziomu -5,9 do 7,3.