Z najnowszych danych wynika, że w okresie od grudnia 2011 roku do listopada 2012 roku na terenie Polski sprzedano o 0,5% więcej tego gatunku alkoholu w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Natomiast łączne wydatki wyniosły 9,9 mld zł, czyli były większe o 2% r/r.
Z kolei sprzedaż zagraniczna wódki w pierwszych sześciu miesiącach 2012 roku osiągnęła wartość 65,8 mln euro i była o przeszło 8% wyższa.
W 2013 roku prognozowane jest ograniczenie wywozu wódki za granicę, ze względu na obniżenie przez przedsiębiorstwa wydatków na promocje poza krajem.
Zdaniem prezesa Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, w 2013 roku obserwować będziemy wzrost popularności wódek smakowych oraz innych alkoholi, w tym whisky, a spadek zainteresowania wódką czystą.
Wzrost wydatków będzie sprzyjać poprawie rentowności producentów w sektorze alkoholi. Natomiast niekorzystny wpływ może wywrzeć rosnący udział sieci dyskontowych walczących o rynek niskimi cenami.