Pielgrzymi, którzy odwiedzali Polskę w dniach 25-31 lipca br. z okazji Światowych Dni Młodzieży mieli możliwość spróbowania polskich hitów eksportowych: jabłek, marchewek, jogurtów truskawkowych, ekologicznych soków jabłkowych oraz kabanosów drobiowych. Degustacja prowadzona była w ramach Pawilonu Polskiego.
Światowe Dni Młodzieży
W czterech sferycznych namiotach prezentowano osiągnięcia polskiej gospodarki, nauki i kultury, a także polskiego rolnictwa. Pawilon skierowany był do młodzieży całego świata, tłumnie odwiedzającej w tych dniach stolicę małopolski.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wraz z AgencjÄ… Rynku Rolnego zaprezentowaÅ‚o dorobek polskiego rolnictwa, jego nowoczesność i innowacyjność. W najwiÄ™kszym z namiotów stworzono interaktywnÄ… wystawÄ™, na której pokazano filmy, animacje oraz plansze, z których pielgrzymi mogli zaczerpnąć wiedzÄ™ na temat naszych hitów eksportowych, tj. owoców, warzyw, drobiu oraz nabiaÅ‚u. Dla entuzjastów gotowania przygotowane zostaÅ‚y ciekawe przepisy kulinarne na bazie polskich produktów, a przed pawilonem wyrósÅ‚ mini sad, zachÄ™cajÄ…cy do chwili relaksu.
Kampania promocyjna dotyczÄ…ca rolnictwa prowadzona byÅ‚a pod hasÅ‚em „Poland tastes good”. Celem kampanii byÅ‚o przedstawienie uczestnikom Åšwiatowych Dni MÅ‚odzieży najlepszych polskich produktów oraz promocja Polski na arenie miÄ™dzynarodowej. To jedno z dziaÅ‚aÅ„ majÄ…cych na celu stworzenie silnej marki polskiego rolnictwa.
Podczas siedmiodniowej akcji promocyjnej pielgrzymom wydano prawie 100 ton żywności, w tym:
-
40 000 butelek soków jabÅ‚kowych;
-
8 ton, czyli około 50 tysięcy sztuk jabłek;
-
50 tysiÄ™cy opakowaÅ„ kabanosów drobiowych;
-
50 tysięcy opakowań pokrojonej w talarki marchewki;
-
50 tysiÄ™cy jogurtów truskawkowych;
-
50 tysięcy butelek wody mineralnej.
źródło: Gospodarz.pl/MRiRW