Kategorie
Zobacz również tu
-
Ceny zbóż w skupie (9.02.2025)
2025-02-21 -
Skup mleka w UE
2025-02-21
Poznaj produkty
-
Rozsiewacze Nawozów Lejkowy Z Turbiną 400 L
2013-12-03 -
Zbiornik do oleju napędowego 1000 l - CEMO
2021-02-11
Na święta wydamy ok. 1 300 zł
W tym roku planujemy nie robić zakupów świątecznych pod wpływem chwili. Z naszych deklaracji wynika, że na święta wydamy średnio 1 282 zł, to o 11% więcej niż w roku ubiegłym. Prezenty kupimy głównie w galeriach handlowych i domach towarowych, a produkty spożywcze – w dyskontach.

Polscy konsumenci zamierzają w tym roku wydawać swoje pieniądze z większą ostrożnością i podejmować racjonalniejsze decyzje zakupowe – wynika z raportu „Zakupy świąteczne 2015”. Aż 43% z nas zaplanuje tegoroczny budżet świąteczny, a 34% – ograniczy kupowanie pod wpływem impulsu. 23% Polaków deklaruje, że na nadchodzące święta kupi tańsze prezenty i będzie robić zakupy w tańszych sklepach niż rok temu, a 27% – zapewnia, że wybierając upominki, bardziej skoncentruje się na ich praktycznych aspektach.
Większość z nas planuje zakupy świąteczne na początku grudnia. „Internet rośnie w siłę. Ponad 40% podarunków jest zamawianych online. W przypadku sklepów stacjonarnych po prezenty najczęściej chodzimy do galerii handlowych i domów towarowych. Z kolei artykuły spożywcze kupujemy w sklepach dyskontowych, w przeciwieństwie do respondentów z innych krajów europejskich, którzy chętniej wybierają hipermarkety i supermarkety” – mówi serwisowi infoWire.pl Grzegorz Sencio, starszy menedżer w Dziale Konsultingu firmy Deloitte.
Upominkami najbardziej pożądanymi przez Polaków są książki, gotówka, biżuteria oraz kosmetyki. - Ciekawostką jest, że w prezencie od najbliższych chcemy otrzymywać gotówkę, natomiast bardzo niechętnie ją dajemy – podkreśla ekspert. Interesujące wydaje się również, że podarunkiem, którym najczęściej (25%) zamierzamy obdarować nastolatki (w wieku 12–18 lat), jest książka, popularne są także gry (22%) i słodycze (18%).
