W 2016 r. na rynku polskim i niemieckim rusza 3-letnia kampania informacyjno-promocyjna „Pomidory dobre z natury”. Jej pomysłodawcą jest Polskie Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków Pod Osłonami.
Pomidory dobre z natury
Budżet kampanii, której celem jest podniesienie świadomości konsumentów na temat walorów odżywczych pomidorów i zwiększenie ich spożycia na rynku polskim i niemieckim wynosi ok. 3 mln euro.
Polska produkuje rocznie ok. 712 tys. ton pomidorów, z czego 80% trafia na rynek krajowy, pozostała część na eksport. Największym unijnym odbiorcą polskich pomidorów są Niemcy. Najważniejszą grupą docelową kampanii są konsumenci, ale działania skierowane będą również do blogerów kulinarnych, dziennikarzy i liderów opinii, a także dystrybutorów warzyw i przedstawicieli sieci handlowych. Organizatorzy chcą dotrzeć do konsumentów za pośrednictwem działań medialnych oraz Internetu, a także poprzez bezpośrednie spotkania, akcje promocyjne w sklepach, warsztaty w szkołach czy udział w targach.
Spożycie pomidorów w Polsce w 2014 r. wyniosło 9,96 kg na osobę. Jeden pomidor o wadze 180 g pokrywa aż 60% naszego dziennego zapotrzebowania na witaminę C i 25% na witaminę E, zawiera witaminę B, potas, wapń, magnez i żelazo.
źródło: Gospodarz.pl/FAMMU/FAPA/Polskie Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków Pod Osłonami, foto:
Gospodarz.pl