Popyt konsumencki na wieprzowinę zmniejsza się w Niemczech już od 5 lat. Jak wynika z danych niemieckiej agencji informacji rynkowej AMI, w 2016 r. spożycie mięsa wieprzowego na jednego mieszkańca wyniosło 35,8 kg i było o 11% niższe niż w rekordowym 2011 r., kiedy było to 40,1 kg.
Jak zauważaFAMMU/FAPA, zmalało przede wszystkim spożycie świeżego mięsa z uwagi na spadek zakupów przez gospodarstwa domowe, niższa jest także konsumpcja przetworów. Sytuacja ta ma znaczny wpływ na unijny rynek wieprzowiny. Niemcy są największym producentem, konsumentem i eksporterem tego gatunku mięsa w UE oraz jego drugim importerem. Wieprzowina traci udział w rynku na korzyść mięsa drobiu i wołowiny.
Spożycie wieprzowiny obniżają przede wszystkim starsi mieszkańcy Niemiec z powodów zdrowotnych. Jednocześnie, w populacji tego kraju zwiększa się liczba Muzułmanów, którzy nie jedzą mięsa wieprzowego. Malejąca krajowa konsumpcja powoduje również wzrost możliwości eksportowych niemieckiej wieprzowiny.
źródło: Gospodarz.pl/FAMMU/FAPA na podst. ThePigSite z dn. 13.01.17 foto:
sxc.hu