Maszyny będą dostępne na wszystkich rynkach, gdzie działa ZETOR, przede wszystkim zaś na kontynencie europejskim i północnoamerykańskim. W USA ciągniki sprzedawane są jako MAJOR HT (46 i 55 koni) i MAJOR HS (67 koni) i różnią się specyfikacją techniczną, dopasowaną do potrzeb amerykańskiego rynku. Klienci w USA mogą zamawiać nowe produkty już od listopada tego roku. Firma planuje sprzedaż kilkuset sztuk nowych maszyn w 2018 roku.
Dowodem na to, że ZETOR nieustannie ulepsza również aktualne modele, jest kolejna fala modernizacji, obejmująca linie modelowe MAJOR, PROXIMA i FORTERRA.
- Nieustannie modernizujemy ciągniki ZETOR. Innowacje odzwierciedlają potrzeby naszych klientów oraz coraz bardziej rygorystyczne wymogi prawne - dodał na temat innowacji David Kollhammer, dyrektor działu strategii ZETOR TRACTORS a.s.
Modele ciągników na 2018 rok to dla klientów przede wszystkim większe bezpieczeństwo. Główny element bezpieczeństwa to zastosowanie nowych systemów hamulcowych, hamujących obie osie i wszystkie koła niezależnie, z użyciem mokrych hamulców tarczowych, z wyjątkiem ciągników PROXIMA, z maksymalną prędkością 30 km/h. W kabinie ciągników znajduje się czujnik, dzięki któremu maszyna nigdzie nie pojedzie, dopóki kierowca nie usiądzie na fotelu. Ponadto, fotel kierowcy i pasażera wyposażono w zwijane pasy bezpieczeństwa. Zwiększono również nadciśnienie w kabinie. Dzięki temu do kabiny nie będą dostawać się zanieczyszczenia z zewnątrz. Obsługę ciągnika ułatwi również ujednolicona kolorystyka elementów sterowniczych i samego panelu sterowania.
ZETOR można w tym roku oglądać w dwóch miejscach. W hali 16 na stoisku E10, gdzie spółka ZETOR TRACTORS a.s. prezentuje rozwój i produkcję komponentów. ZETOR, jako jedna z niewielu marek na świecie opracowuje i produkuje swoje własne części, w szczególności silniki. Można je wykorzystywać nie tylko w ciągnikach. Rozwój i produkcja w firmie odbywa się z dbałością o najwyższą jakość. Zresztą silniki ZETOR klienci cenią sobie ze względu na ich niskie koszty eksploatacji i dużą wytrzymałość. W ofercie silników ZETOR znajdują się silniki 3-, 4- i 6-cylindrowe o mocy od 50 do 170 koni. Silniki są dostępne wraz z tzw. aftertreatmentem, czyli systemem wychwytującym zanieczyszczenia i substancje szkodliwe, powstające w trakcie spalania paliwa. Kolejnym produktem oferowanym przez spółkę są przekładnie. Silniki i przekładnie można nabywać oddzielnie lub jako elementy mechanizmu napędowego, wraz z osiami i innymi komponentami. Obecnie mechanizm napędowy kupuje od ZETORA partner z Rosji, KEMP.
- Opracowywanie i produkcja silników i przekładni to jest to, co odróżnia nas od konkurencji. Poszukujemy i pogłębiamy współpracę w tym zakresie z partnerami na rynkach, gdzie ZETOR nie jest reprezentowany przez żadnych dystrybutorów. Oferujemy dostawy szerokiej skali komponentów w preferowanymj przez nich stanie i fazie montażu. Partnerzy mogą następnie zmontować resztę maszyny z użyciem własnych części, w zależności od wymogów danego rynku - wyjaśnił David Kollhammer.
O spółce ZETOR TRACTORS a.s.
Spółka ZETOR TRACTORS a.s. jest producentem ciągników ZETOR. Od 2002 roku należy do słowackiej spółki HTC holding a.s. Produkcja koncentruje się przede wszystkim w Brnie-Líšeň. Obecnie spółka zatrudnia 660 pracowników w Brnie oraz 90 menadżerów i pracowników zagranicą. Na rynkach eksportowych ZETOR reprezentuje jego sześć spółek-córek (spółek zależnych) w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Polsce, Ameryce Północnej i w Indiach. 85% całkowitej produkcji trafia na eksport. Oprócz Czech i Słowacji do tradycyjnych rynków działalności spółki należy Polska, Litwa, Irlandia, Niemcy, Wielka Brytania, Francja, USA czy Bułgaria.
Czytaj dalej na następnej stronie...