Jak podaje Ministerstwo Rolnictwa, w ciągu trzech kwartałów 2013 r. eksport polskiej żywności do Chin zwiększył się trzykrotnie i wyniósł 112 mln euro. Według ekspertów, tak duży wzrost był zasługą mięsa wieprzowego. Ten wynik powinien cieszyć zwłaszcza, że uprawnienia do handlu wieprzowiną w Chinach ma tylko kilka firm.
Podobna tendencja jest również w eksporcie z innych krajów Unii Europejskiej. Jak pokazują statystyki, rynek chiński jest najbardziej chłonny. Eksport z UE do tego kraju rośnie najszybciej – w porównaniu do 2012 r. wzrósł o 17 proc.
Wartość rynku chińskiego dla gości z Polski i innych krajów UE dostrzegają organizatorzy Międzynarodowych Targów Żywności World Food Warsaw 2014.
Dlatego podczas Konferencji będą miały miejsce prezentacje: "Innowacyjne formy promocji i marketingu polskich produktów spożywczych na rynku chińskim" oraz "Stan i perspektywy handlu Polska -Chiny, szanse eksportowe dla polskiej żywności".
Dzięki współpracy organizatora imprezy z Klastrem Eksport Promocja Azja oraz Polskim Centrum Logistycznym Xijiao w Szanghaju w imprezie weźmie udział grupa co najmniej trzydziestu firm z Chin.
- Pomimo rozdrobnionej infrastruktury dystrybucyjnej i rosnącej konkurencji lokalnej możliwości dla przedsiębiorstw europejskich do sprzedaży swoich produktów w Chinach mogą rosnąć – mówi Jerzy Rzymanek, wiceprzewodniczący Klastra Eksport Promocja Azja, Polskie Centrum Logistyczne Xijiao w Szanghaju. – Tamtejszy rynek jest napędzany przez coraz wyższe dochody, urbanizację i rosnące zamiłowania do zagranicznych produktów. Podczas targów pokażemy praktyczne możliwości wprowadzania żywności na chiński rynek zarówno z wykorzystaniem tradycyjnych kanałów dystrybucji oraz najnowszych technologii informatycznych.
Podczas World Food Warsaw 2014 eksperci umożliwią kojarzenie partnerów z krajów UE z chińskimi partnerami. - Wskażemy na znaczenie różnic kulturowych i społecznych, które odgrywają duże znaczenie we współpracy z chińskimi firmami – dodaje Jerzy Rzymanek. – Żeby wejść na tamtejszy rynek trzeba zrozumieć, jak działa i na co zwraca uwagę chiński partner.
Międzynarodowe Targi Żywności World Food Warsaw 2014 wzbogacą portfolio podobnych imprez, które z dużymi sukcesami odbywają się już za naszą wschodnią granicą. ITE Group organizuje targi na Ukrainie, w Kazachstanie i w Rosji.
Co, gdzie kiedy?
Międzynarodowe Targi Żywności World Food Warsaw 2014 odbędą się w Warszawskim Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14. Impreza będzie trwała trzy dni, od 9 do 11 kwietnia 2014 r.