Kategorie
Zobacz również tu
-
Ekstremalnie sucha gleba. Siew kukurydzy
2025-04-08 -
Ocena użytkowości bydła
2025-04-08 -
Źródła finansowania i inwestycje
2025-04-08
Poznaj produkty
-
Żarówki i akcesoria RE0652
2011-12-14 -
Aplikator do zakiszania pasz FAAP 120
2013-05-07 -
PILARKA SPALINOWA HUSAR 45cc
2011-10-04 -
Pułapka na muchy - FLY TRAP
2013-02-04 -
Ładowarka kołowa GIANT V5003 X-TRA
2015-04-22
Polagra Food - rozmowy o polskiej żywności
Targi i wystawy to także tradycyjne miejsce do odbywania wielu rozmów i dyskusji. W pierwszym dniu pobytu ministra rolnictwa i rozwoju wsi Marka Sawickiego na terenach Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyło się również spotkanie z ministrem rolnictwa, hodowli i rybołówstwa Republiki Kenii Felix`em Koskei.

Polagra Food
Minister Sawicki podreslił, że w dalszym ciagu nasza wzajemna wymiana handlowa jest niewystarczająca, nie odpowiada aktualnym możliwościom. Minister oczekuje przyspieszenia uzgodnień weterynaryjnych i fitosanitarnych.
Rozmówcy podkreślili konieczność zacieśnienia współpracy w zakresie wymiany materiału genetycznego zwierząt hodowlanych.
Kolejne spotkanie ministra dotyczyło rozmów z przedstawicielami firm handlowych należących do Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.
Jem bo polskie
Goście poinformowali szefa resortu rolnictwa o kampanii promocyjnej „Jem bo polskie”, organizowanej pod auspicjami POHiD.
Minister, przychylając się do prośby, udzielił patronatu kampanii oraz zapewnił o poparciu tej inicjatywy.
Celem kampanii „Jem bo polskie”, planowanej na październik – grudzień 2014, jest pomoc producentom owoców (w tym szczególnie jabłek) i warzyw, przez poszerzenie rynku zbytu tych produktów. Kampania ma zachęcić konsumentów do zwiększenia zakupów polskich jabłek i tym samym – poprzez zwiększenie obrotu - wesprzeć producentów w zderzeniu z trudną sytuacją nadpodaży. Zakłada się, że skala sprzedaży pozwoli dostawcom jabłek uzyskać przychody, kompensujące straty powstające wskutek załamania rynków wschodnich i zwłoki w uruchomieniu środków UE.
