Kategorie
Zobacz również tu
-
Stosuj bezpiecznie środki ochrony roślin
2024-11-18 -
Wrześniowy skup mleka
2024-11-18 -
Ceny serów w Polsce (3.11.2024)
2024-11-18
Poznaj produkty
-
Opryskiwacze polowe GASPARDO
2014-04-01 -
Pług obracalny czołowy
2020-08-11 -
Stacjonarny mieszalnik TMR
2013-08-14 -
FENDT - szyba drzwiowa górna P / L zielona
2011-12-13 -
Preparaty mlekozastępcze dla bydła MICHEL
2015-04-27
Polagra Food - rozmowy o polskiej żywności
Targi i wystawy to także tradycyjne miejsce do odbywania wielu rozmów i dyskusji. W pierwszym dniu pobytu ministra rolnictwa i rozwoju wsi Marka Sawickiego na terenach Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyło się również spotkanie z ministrem rolnictwa, hodowli i rybołówstwa Republiki Kenii Felix`em Koskei.
Polagra Food
Minister Sawicki podreslił, że w dalszym ciagu nasza wzajemna wymiana handlowa jest niewystarczająca, nie odpowiada aktualnym możliwościom. Minister oczekuje przyspieszenia uzgodnień weterynaryjnych i fitosanitarnych.
Rozmówcy podkreślili konieczność zacieśnienia współpracy w zakresie wymiany materiału genetycznego zwierząt hodowlanych.
Kolejne spotkanie ministra dotyczyło rozmów z przedstawicielami firm handlowych należących do Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.
Jem bo polskie
Goście poinformowali szefa resortu rolnictwa o kampanii promocyjnej „Jem bo polskie”, organizowanej pod auspicjami POHiD.
Minister, przychylając się do prośby, udzielił patronatu kampanii oraz zapewnił o poparciu tej inicjatywy.
Celem kampanii „Jem bo polskie”, planowanej na październik – grudzień 2014, jest pomoc producentom owoców (w tym szczególnie jabłek) i warzyw, przez poszerzenie rynku zbytu tych produktów. Kampania ma zachęcić konsumentów do zwiększenia zakupów polskich jabłek i tym samym – poprzez zwiększenie obrotu - wesprzeć producentów w zderzeniu z trudną sytuacją nadpodaży. Zakłada się, że skala sprzedaży pozwoli dostawcom jabłek uzyskać przychody, kompensujące straty powstające wskutek załamania rynków wschodnich i zwłoki w uruchomieniu środków UE.