POLAGRA FOOD. Droga na zagraniczne rynki wiedzie przez Poznań

Żywność nadal jest polskim hitem i nie zdołały tego zmienić żadne embarga ani ograniczenia na Wschodzie. Producenci szybko znaleźli alternatywne rynki zbytu. Efekt? W tym roku znów padnie eksportowy rekord. Rosnący trend w tej branży potwierdza zainteresowanie poznańskimi targami POLAGRA, które odbędą się od 21 do 24 września.

POLAGRA FOOD. Droga na zagraniczne rynki wiedzie przez Poznań

Oferta MTP dla branży spożywczej i około spożywczej przenika się i uzupełnia. Wystawcy POLAGRY FOOD, czyli firmy produkujące żywność, są zwiedzającymi targi POLAGRA TECH czy Smaków Regionów. Producenci artykułów spożywczych mogą także posiadać w swojej ofercie asortyment z przeznaczeniem do lokali gastronomicznych. - Dlatego zdecydowaliśmy o tym, by targi Smaki Regionów, POLAGRA FOOD, POLAGRA TECH i POLAGRA GASTRO odbywały się w tym samym terminie. Ponadto blok targów gastronomiczno-spożywczych uzupełniają tematycznie Targi Wyposażenia Hoteli INVEST HOTEL, naprzemiennie w poszczególnych latach Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Etykietowania TAROPAK oraz Targi Opakowań dla Przemysłu Spożywczego PAKFOOD a także w tym roku po raz pierwszy Targi Tworzyw Sztucznych i Gumy EPLA. Pozwala to zaistnieć całej branży spożywczo-gastronomicznej i opakowaniowej w jednym miejscu i tworzy najbardziej kompleksową imprezę tego typu – mówi Dyrektor Grupy Produktów Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Dzięki współpracy MTP z państwowymi instytucjami wspomagającymi eksport i organizacjami branżowymi do Poznania przyjeżdżają kupcy z całego świata. W ubiegłym roku Poznań gościł aż 180 grup z zagranicy, m. in. z takich krajów jak Tadżykistan, Uzbekistan, Algieria, Iran, Egipt, Cypr, Francja czy Ukraina. Na specjalne zaproszenie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi targi POLAGRA odwiedzili również przedsiębiorcy z Mołdawii, Węgier i Kenii. Witold Choiński, Prezes Zarządu Związku „Polskie Mięso”, podkreśla, że obecność kupców z zagranicy pozwala nie tylko nawiązać nowe kontakty biznesowe, ale stwarza również możliwość kontynuacji działań, które zostały zapoczątkowane wcześniej. Również przedstawiciele sektora mleczarskiego docenili obecność zwiedzających spoza Polski. Wystawcy wskazywali, że to doskonała okazja, żeby nawiązać nowe kontakty, co nie jest bez znaczenia w sytuacji, w jakiej znalazła się branża mleczarska, gdzie priorytetowym celem stało się teraz poszukiwanie nowych rynków zbytu.



Tagi:
źródło: