- Jako pionier w finansowaniu klientów z sektora rolno-spożywczego z najbardziej kompleksową ofertą produktów i usług dla tej grupy, zdecydowaliśmy się dołączyć do grona partnerów już III edycji Kongresu Mięsnego. Sektor rolno-spożywczy jest szczególnie bliski dla Banku BGŻ BNP Paribas. Posiadamy ugruntowaną pozycję w tym obszarze, co potwierdza blisko 100 lat doświadczenia w obsłudze klientów z tego sektora. Bank oprócz finansowania przedsiębiorstw o charakterze rolno-spożywczym rozwija także wiedzę ekspercką w obszarach działalności rolniczej i rolno-spożywczej celem identyfikacji kluczowych wyzwań i perspektyw dla poszczególnych obszarów –mówi Bartosz Urbaniak, członek Zarządu Banku BGŻ BNP Paribas odpowiedzialny obszar Bankowości MŚP i Agro.
Kongres Mięsny to spotkanie producentów, przetwórców, dystrybutorów i eksporterów mięsa i wędlin, jak również dostawców usług i rozwiązań dla producentów z branży oraz dla sieci handlowych. W ramach tegorocznej konferencji odbyły się debaty oraz prelekcje na kluczowe tematy związane z rynkiem mięsa, m. in. odnośnie cen surowców, trendów i czynników kształtujących rynek mięsa i wędlin, perspektyw rozwoju poszczególnych segmentów oraz strategii produktowych.
Wśród prelegentów III edycji Kongresu Mięsnego znaleźli się eksperci Banku BGŻ BNP Paribas. Jerzy Śledziewski, wiceprezes Zarządu Banku był uczestnikiem w debacie „Jak zwiększać efektywność firm mięsnych? Konsolidacja, inwestycje, trendy.” Marta Skrzypczyk z Departamentu Analiz Ekonomicznych i Sektorowych przedstawiła prezentację analityczną na temat rynku mięsa, otwierającą cały Kongres. Zwróciła w niej uwagę, że funkcjonowanie firm zajmujących się przetwórstwem mięsa wiąże się z nieustannym monitoringiem zmian zachodzących na rynku. W czasie swojego wystąpienia Marta Skrzypczyk omówiła aspekty związane z dostępnością surowca do przetwórstwa w obliczu ASF i grypy ptaków. Jak zauważyła coraz większym wyzwaniem staje się też nasycenie wewnętrznego rynku zbytu i niewielki potencjał do wzrostu konsumpcji mięsa. Wyjątkiem mogą być wędliny wysokogatunkowe. Stąd tak ważny jest rynek światowy i możliwości eksportu.