19 listopada br. Zarząd KRIR przekazał opinię w sprawie wyznaczenia kierunków promocji polskiej żywności. W opinii samorządu rolniczego plan działań informacyjno-promocyjnych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi na 2014 rok powinien skupić się na rynkach: mleka, wołowiny,wieprzowiny, drobiu oraz owoców i warzyw.
W opinii KRIR powinny to być imprezy plenerowe (festyny, pikniki, imprezy regionalne) z bezpłatną degustacją polskich produktów (z możliwością zakupu produktów). Proponujemy również opracowanie publikacji z ciekawymi przepisami kulinarnymi wykorzystującymi polskie produkty, które byłyby bezpłatnie rozpowszechniane oraz dofinansowanie udziału polskich producentów w targach zagranicznych.
Oprócz terenu Polski promocja powinna obywać się na rynkach Unii Europejskiej, ale także poza jej granicami. Szczególnie aktywnie należy uczestniczyć na targach i promocjach na rynkach bliskiego i dalekiego wschodu oraz Rosji i państw powstałych w wyniku rozpadu ZSRR. Wzrost eksportu produktów szczególnie wysokiej jakości może w znacznym stopniu przyczynić się do ożywienia koniunktury w naszym kraju a tym samym przełoży się na cały rynek w UE. W ramach działań reklamowych powinny być zamieszczanie publikacje w czasopismach ogólnopolskich, a także zagranicznych. W radio, telewizji oraz w internecie powinny pojawiać się spoty reklamowe. Należałoby również organizować konkursy kulinarne na bazie polskich produktów.
źródło: Gospodarz.pl/KRIR autor: Katarzyna Kuznowicz foto:
sxc.hu