Kategorie
Zobacz również tu
-
80 mln zł czeka na pszczelarzy
2025-04-23 -
Niższy eksport polskiego masła
2025-04-23 -
Ceny skupu świń rzeźnych (13.04.2025)
2025-04-23 -
Ogólna sytuacja w gospodarstwach rolnych
2025-04-23
Poznaj produkty
-
Ciągnik Lamborghini R3
2013-07-18 -
FLORAMIX OGRÓD (Nawóz dolistny)
2012-01-17 -
Rozpylacze do upraw polowych - firmy TeeJet
2016-02-11 -
Sadzarka karuzelowa PATRYK-2 WEREMCZUK
2015-04-30 -
Wozy paszowe SGARIBOLDI GULLIVER 7000
2020-07-30
Sprzedaż słodyczy spadła o 2%
Polacy w 2014 roku kupili o ponad 2 proc. mniej słodyczy niż w 2014 r. Producenci w tej trudnej sytuacji rynkowej, na którą dodatkowo wpłynęła utrzymująca się deflacja oraz wysokie ceny kakao i orzechów laskowych, szukają szans na zwiększenie opłacalności poprzez wprowadzanie nowych produktów. Taka strategia okazała się skuteczna dla Wedla, który pomimo słabej koniunktury zanotował kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży.

Sprzedaż słodyczy spadła o 2%
‒ Branża słodyczy po raz pierwszy zanotowała spadek wolumenu o ponad 2 proc. Ten rok nie był najłatwiejszy, a to spowodowało zwiększoną konkurencję, zwłaszcza w obszarze cenowym, przede wszystkim między sieciami handlowymi i częściowo również między producentami. Wedel jest jednak z ubiegłorocznych wyników bardzo zadowolony – zaznaczył Maciej Herman, dyrektor sprzedaż i marketingu Lotte Wedel, w rozmowie z agencją Newseria Biznes.
Herman zwraca uwagę na to, że w minionym roku w większości segmentów branży produktów szybko zbywalnych nastąpiła stagnacja lub nawet obniżki sprzedaży. Sytuację producentów dodatkowo pogorszyła utrzymująca i pogłębiająca się od lipca 2014 roku deflacja.
Producenci słodyczy dodatkowo odczuli wysokie ceny kakao i orzechów laskowych. Te wszystkie czynniki spowodowały, że opłacalność tej działalność jest bardzo mała. Problemy z marżami odczuwają wszyscy producenci w Polsce.
Wedel na tym tle zanotował jednak bardzo dobry rok. Kilkunastoprocentowa zwyżka sprzedaży zarówno w handlu tradycyjnym, jak i wielkopowierzchniowym wynikała między innymi z wprowadzenia nowych, dobrze przyjętych produktów.
Czytaj dalej na następnej stronie...
