Kategorie
Zobacz również tu
-
2024-12-23
-
Globalne zbiory zbóż
2024-12-23 -
Ceny zbóż na giełdach towarowych (8.12.2024)
2024-12-23 -
Unijna produkcja trzody chlewnej
2024-12-23
Poznaj produkty
-
HYDROPON 1 Nawóz do fertygacji
2012-01-16 -
Zamgławiacz termiczny TS-75L Masterfog
2020-04-30 -
Wózek paszowy i do przewożenia prosiąt
2011-05-18 -
VIBRO CROP PIELNIK RZĘDOWY - VCO/VCOF
2013-03-13
Sprzedaż słodyczy spadła o 2%
Polacy w 2014 roku kupili o ponad 2 proc. mniej słodyczy niż w 2014 r. Producenci w tej trudnej sytuacji rynkowej, na którą dodatkowo wpłynęła utrzymująca się deflacja oraz wysokie ceny kakao i orzechów laskowych, szukają szans na zwiększenie opłacalności poprzez wprowadzanie nowych produktów. Taka strategia okazała się skuteczna dla Wedla, który pomimo słabej koniunktury zanotował kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży.
Sprzedaż słodyczy spadła o 2%
‒ Branża słodyczy po raz pierwszy zanotowała spadek wolumenu o ponad 2 proc. Ten rok nie był najłatwiejszy, a to spowodowało zwiększoną konkurencję, zwłaszcza w obszarze cenowym, przede wszystkim między sieciami handlowymi i częściowo również między producentami. Wedel jest jednak z ubiegłorocznych wyników bardzo zadowolony – zaznaczył Maciej Herman, dyrektor sprzedaż i marketingu Lotte Wedel, w rozmowie z agencją Newseria Biznes.
Herman zwraca uwagę na to, że w minionym roku w większości segmentów branży produktów szybko zbywalnych nastąpiła stagnacja lub nawet obniżki sprzedaży. Sytuację producentów dodatkowo pogorszyła utrzymująca i pogłębiająca się od lipca 2014 roku deflacja.
Producenci słodyczy dodatkowo odczuli wysokie ceny kakao i orzechów laskowych. Te wszystkie czynniki spowodowały, że opłacalność tej działalność jest bardzo mała. Problemy z marżami odczuwają wszyscy producenci w Polsce.
Wedel na tym tle zanotował jednak bardzo dobry rok. Kilkunastoprocentowa zwyżka sprzedaży zarówno w handlu tradycyjnym, jak i wielkopowierzchniowym wynikała między innymi z wprowadzenia nowych, dobrze przyjętych produktów.
Czytaj dalej na następnej stronie...