Kategorie
Zobacz również tu
-
Ceny zbóż w kraju (8.12.2024)
2024-12-17
Poznaj produkty
-
Opryskiwacz zawieszany HARDY MASTER Plus
2020-08-13 -
Analiza finansowa gospodarstwa
2020-11-18 -
PILARKA piła SPALINOWA HUSAR * 52cc *
2011-10-04 -
Wiertnica spalinowa EFCO MTL81R
2012-03-13 -
HALA UDOJOWA RYBIA OŚĆ
2021-12-01 -
Bijlsma Hercules Sortownik sitowy 15.000
2020-01-28 -
Motyko-grabki metalowe
2013-02-26
Rośnie popularność piw z regionalnych warzelni
Rynek polskich piw regionalnych rośnie w siłę. Zawdzięcza to zainteresowaniu klientów nowymi smakami bursztynowego trunku, a także produktami regionalnymi w ogóle. Piwo to produkt sezonowy, a najbliższe miesiące mogą być dla branży wyjątkowo udane, także ze względu na czerwcowe mistrzostwa świata w piłce nożnej.
– Od kilku lat obserwujemy wzrost zainteresowania piwami regionalnymi. Jest to spowodowane kilkoma czynnikami. Jednym z nich jest wzrost zainteresowania szeroko pojętymi kulinariami i wzrost zainteresowania tym, co regionalne w żywności. W ten trend również wpisuje się wzrost zainteresowania piwami regionalnymi, piwami z małych browarów – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Marek Skrętny, dyrektor marketingu w Browarze Amber.
Mimo że małe browary ponoszą znacznie wyższe koszty przy produkcji piwa niż te największe, według Skrętnego, jest to opłacalny biznes. Konsumenci stali się bardziej świadomi, coraz częściej wybierają piwa małych browarów, a za ciekawy smak i jakość są gotowi zapłacić nieco więcej.
– Rośnie zainteresowanie ze strony konsumentów właśnie tym, co inne, nowe. Otwieramy się na nowe smaki piwa. Dominujący styl w naszej części Europy, czyli lager, powoli odchodzi w zapomnienie, sięgamy po coraz ciekawsze smaki, nowe style piwne. To charakterystyczne nie tylko dla naszego regionu, lecz także dla trendów ogólnoświatowych – podkreśla Skrętny.
Dla smakoszy piwa istotne jest także miejsce, w którym napój powstaje. Konsumenci potrafią przypisać dane piwo do konkretnego regionu, czasem łączą je nawet z osobą odpowiedzialną za proces warzenia. Duży wybór, wysoka jakość i oryginalny smak sprawiają, że browary regionalne nie muszą inwestować w kampanie reklamowe. Sprzedaż piw regionalnych cały czas rośnie. W tym roku eksperci spodziewają się około 20% wzrostu.
– Na rynku jest miejsce zarówno dla naszych produktów, jak i tych z dużych koncernów. Można powiedzieć, że wzajemnie się uzupełniamy. Przed browarami regionalnymi jeszcze kilka lat dwucyfrowego wzrostu, po tym okresie można się spodziewać pewnej stabilizacji. Chłonność rynku jest duża, ciekawość konsumentów ogromna, więc myślę, że przez najbliższe kilka lat browary regionalne na pewno będą miały jeszcze dużo pracy – ocenia Skrętny.
Czytaj dalej na następnej stronie...