Kategorie
Zobacz również tu
-
Eksport towarów rolno-spożywczych z Polski
2024-11-04 -
Skup żywca rzeźnego
2024-11-04
Poznaj produkty
-
Agregat do upraw przedsiewnych TORNADO
2014-03-17 -
Kosiarko-rozdrabniarka Kverneland FXZ
2015-01-15 -
FARMER F3-6258
2013-04-09 -
FATAL PASTA 10 kg trutka na szczury i myszy
2013-01-30 -
Stalowe zbiorniki oleju napędowego
2016-04-14 -
Opryskiwacz zawieszany 500 litrów
2015-05-08
Polscy konsumenci najbardziej świadomi na rynku piwa w Europie
Polacy coraz częściej wybierają piwa smakowe i dobrej jakości, niekoniecznie z dużą zawartością alkoholu – uważa prezes Kompanii Piwowarskiej.
Jak podkreśla, pod względem dbania o odpowiedni stosunek jakości do ceny, polscy konsumenci należą do najbardziej świadomych w Europie. Wprowadzenie na rynek nowych rodzajów napojów – opartych na połączeniu piwa i lemoniady – doprowadziło do wzrostu konsumpcji piwa w Polsce.
Zdaniem prezesa Kompanii Piwowarskiej, można zauważyć zmianę postaw konsumenckich Polaków. Priorytetem nie jest już wysoka zawartość alkoholu w piwie.
– Nie chodzi o to, by upić się czymś bardzo mocnym. Lubimy piwa, które mają tylko trochę alkoholu, ale są chłodzące, przyjemne do picia – mówi Robert Priday, prezes Kompanii Piwowarskiej. – Myślę, że jest to ważne dla promocji odpowiedzialnej konsumpcji. Widzę w Polsce dużą poprawę, jeśli chodzi o odpowiedzialne spożycie alkoholu.
Polscy konsumenci, bardziej niż kupujący z innych krajów Europy dbają o właściwy stosunek ceny do jakości.
– Z badania, którego wyniki ostatnio czytałem, wynika, że w Polsce są najbardziej świadomi i inteligentni konsumenci, którzy kupują dobre rzeczy we właściwym czasie i szukają rzeczy wartych swojej ceny. Moim zdaniem to pozytywne zjawisko, które poprawia zakupowe doświadczenia konsumentów. Dostajemy rzeczy wartościowe i nie marnujemy pieniędzy – mówi Priday.
Zdaniem Priday'a, w niektórych przypadkach nadmierny nacisk na cenę sprawia, że polscy konsumenci nie kupują tych produktów, których wysoka jakość wiąże się ze stosunkowo wysoką ceną. Ale nie należy tego zjawiska wyolbrzymiać.
– Ludzie kupując, kierują się ceną, ale to nie znaczy, że zawsze wybierają najtańsze produkty – mówi Priday. – Nie wydaje mi się, żeby Polacy chcieli być postrzegani tak, że wybierają to, co najtańsze. Chodzi o wartość, jaką dostajemy za pieniądze. Nie lubimy przepłacać, ale jesteśmy w stanie wydać więcej, jeśli mamy pewność, że dostaniemy odpowiednio wartościowy produkt – twierdzi Priday.
Kompania Piwowarska powstała w 1999 r. i jest największym w Polsce przedsiębiorstwem piwowarskim. Posiada trzy browary: w Tychach, Poznaniu i Białymstoku. W zakończonym 31 marca 2013 r. roku finansowym firma sprzedała 14,5 miliona hektolitrów piwa.