Ze wstępnych danych Ministerstwa Finansów wynika, że w okresie trzech kwartałów 2019 r. wyniosły one 1,8 mld EUR - 7,6 mld zł i były o 2% wyższe niż przed rokiem. Jednocześnie na import produktów mlecznych wydatkowano 0,8 mld EUR - 3,5 mld zł, tj. o 6% więcej.
W strukturze asortymentowej wywozu od lat dominującą pozycję zajmują sery i twarogi, gdzie w miesiącach styczeń–wrzesień 2019 r. 34% udział – 602 mln EUR, a także mleko płynne i śmietana z 18% – 323 mln EUR, mleko zagęszczone i w proszku z 13% – 234 mln EUR, masło i tłuszcze mleczne z 10,5% – 185 mln EUR oraz lody i serwatka z odpowiednio 9% – 161 mln EUR i 8% – 146 mln EUR.
W okresie trzech kwartałów 2019 r. dodatnie saldo obrotów handlowych artykułami mleczarskimi ukształtowało się w granicy 1 mld EUR - 4,1 mld zł i było o 2% niższe niż w tym samym czasie 2018 r.