Przychody otrzymane z eksportu do krajów UE wyniosły 1,75 mld euro i były niższe o 14% niż w porównywalnym okresie 2022 r. Głównymi odbiorcami produktów mlecznych na rynku unijnym były: Niemcy z 18% wartości i 465 mln euro, które zakupiły głównie mleko płynne, śmietanę, sery i twarogi, Czechy z 7% i 172 mln euro: sery, twarogi, masło, Włochy z ponad 5% i 136 mln euro: sery, twarogi, mleko w proszku oraz Niderlandy z 4% i 116 mln euro: masło, sery, twarogi i mleko w proszku i Rumunia z 4% i 115 mln euro: sery, twarogi i masło.
Udział krajów pozaunijnych w wywozie produktów mlecznych z Polski od stycznia do września 2023 r. stanowił 33%. Przychody otrzymane z wywozu wyniosły około 0,86 mld euro i były większe o 9% niż w analogicznym okresie 2022 r. Największy udział w polskim eksporcie spośród krajów pozaunijnych miały: Algieria z 5% wartości wywozu i 132 mln euro, gdzie wywożono przede wszystkim mleko w proszku i mleko zagęszczone, Wielka Brytania z 5% i 131 mln euro: sery, twarogi i lody, Ukraina z ponad 3% i 83 mln euro: sery i twarogi, Chiny z blisko 3% i 69 mln euro: mleko płynne, śmietana i serwatka), a także Arabia Saudyjska z 2% i 50 mln euro: sery, twarogi i mleko w proszku.