Kategorie
Zobacz również tu
-
Stosuj bezpiecznie środki ochrony roślin
2024-11-18 -
Wrześniowy skup mleka
2024-11-18 -
Ceny serów w Polsce (3.11.2024)
2024-11-18
Poznaj produkty
-
SIRTAKI CS RZEPAK OZIMY ODMIANA MIESZAŃCOWA
2020-07-28 -
Silosy większe
2015-12-02 -
Przenośniki taśmowe - transport poziomy
2012-10-15 -
Dystrybutor Self Service MC
2012-05-17
77, 4 mln euro na promocję unijnej żywności
Komisja Europejska zatwierdziła 27 programów – w tym cztery z Polski, których celem jest promowanie produktów rolnych w Unii Europejskiej i na świecie. Całkowity budżet wynosi 77,4 mln euro - w tym 39 mln wkładu ze środków wspólnotowych.
Promocja żywności
Wybrane programy obejmują różne kategorie produktów, takie jak świeże i przetworzone owoce i warzywa, produkty mleczne, produkty wysokiej jakości), kwiaty, mięso wysokiej jakości, w tym po raz pierwszy baraninę.
Komisarz UE ds. rolnictwa Dacian Cioloş powiedział - Cieszę się, że mogę potwierdzić naszą decyzję o wsparciu tych nowych programów promocyjnych, które obejmą również po raz pierwszy baraninę. Mam nadzieję, że przyczynią się one do zwiększenia konsumpcji i sprzedaży tych produktów w tych trudnych czasach. W ciągu ostatnich 5 lat staliśmy się eksporterem netto produktów rolnych, a wartość wywozu rosła szybciej niż jego wielkość, gdyż konsumenci w innych częściach świata doceniają europejskie tradycje, normy jakości i smak produktów.Te nowe środki przyczynią się do dalszej poprawy tej reputacji.
Do 15 czerwca 2014 roku, w ramach drugiego etapu selekcji programów promocyjnych i informacyjnych na rok 2014, służby Komisji otrzymały 43 propozycje programów ukierunkowanych zarówno na rynek wewnętrzny UE, jak i na rynki państw trzecich. Zgłoszenia oceniono i do objęcia wsparciem wybrano 27 propozycji programów. 21 spośród nich dotyczy rynku wewnętrznego, a sześć − państw trzecich. Programy te ukierunkowane są na następujące regiony i państwa trzecie: Ameryka Północna, Ameryka Łacińska, Bliski Wschód, Azja Południowo-Wschodnia, Japonia, Afryka Północna i Turcja.
Co więcej, w dwóch przyjętych programach uczestniczą organizacje znajdujące się w różnych państwach członkowskich, które wspólnie prowadzą kampanię promocyjną. W kontekście uzgodnionej niedawno reformy polityki promocyjnej, ten rodzaj kampanii promocyjnych będzie jeszcze bardziej rozpowszechniany.