Blisko 3 lata temu wprowadzono dyrektywę audiowizualną, która ograniczała liczbę reklam alkoholu, a także zwiększała ochronę dzieci przed szkodliwymi słodyczami.
W tej sprawie Parlament Europejski przyjął rezolucję oraz raport przygotowane przez posła Piotra Borysa. W przedstawionej rezolucji podkreślono, że 12 minutowy limit czasu emisji reklam na godzinę jest dobrym kompromisem nie tylko dla telewidzów, ale również i dla producentów. W ten sposób ograniczono także cz as reklam z produktami alkoholowymi oraz ze szkodliwymi słodyczami skutecznie zachęcającymi dzieci do kupna nieodpowiednich dla nich słodyczy.
Jak podkreśla autor raportu, z telewizji udało się też w dużym stopniu wyeliminować treści nawołujące do nienawiści. Natomiast we Francji zamknięto kanał satelitarny nadającej antysemickie programy. Ponadto dyrektywa audiowizualna pozwala na skutecznym blokowaniu treści dyskryminujących z powodu wieku, religii czy płci.
Poza tym posłowie chcą zwiększenia w mediach minimalnej liczby produkcji europejskich. Przy czym nie chodzi tu o zmianę dyrektywy, ale o całkowite jej wdrożenie.
źródło: Gospodarz.pl/IAR foto:
sxc.hu