Kategorie
Zobacz również tu
-
Szacowanie strat klęskowych
2025-04-10 -
Pszczoły z dofinansowaniem
2025-04-10
Poznaj produkty
-
Ług sodowy
2022-11-08 -
Wieże przenośnika kubełkowego
2016-01-04 -
Mikser do gnojowicy R
2013-04-05 -
Korpusy Krótkie Scharmueller
2020-05-05 -
Mulczery boczne ORSI Vulcanic
2015-03-12
Obowiązek informacji o kraju pochodzenia mięsa i mleka w PE
W najbliższy poniedziałek (9 maja) w Parlamencie Europejskim odbędzie się debata, na temat projektu wprowadzenia obowiązkowego oznakowania kraju pochodzenia mięsa i mleka.

Oznakowanie kraju pochodzenia mięsa i mleka
Oczekuje się, że posłowie, podczas poniedziałkowej debaty, ponowią swoje wsparcie dla projektu wprowadzenia obowiązkowego oznakowania kraju pochodzenia mięsa i mleka. Głosowanie nad rezolucją w tej sprawie odbędzie się we wtorek.
Obowiązkowe etykietowanie powinno pomóc w utrzymaniu zaufania konsumentów do produktów spożywczych, tworząc bardziej przejrzysty łańcuch dostaw żywności.
W swoim projekcie, posłowie powołali się na wyniki badań ankietowych Eurobarometr, według których:
- 84% obywateli UE uważa za konieczne oznakowanie kraju pochodzenia mleka,
- 88% uważa, że konieczne jest również oznakowanie kraju pochodzenia mięsa, innego niż wołowina, wieprzowina, baranina, mięso kozie oraz drób, których oznakowanie już jest obowiązkowe.
- ponad 90% obywateli ankietowanych uważa, że takie oznakowanie jest istotne dla żywności przetworzonej.
Przypomnijmy, iż Parlament przegłosował już szereg rezolucji dotyczących oznaczania kraju pochodzenia. W rezolucji z 11 lutego 2015 dotyczącej mięsa zawartego w żywności przetworzonej, Parlament wezwał Komisję do podjęcia inicjatywy ustawodawczej, mającej na celu wprowadzenie obowiązkowego etykietowania kraju pochodzenia mięsa w żywności przetworzonej, w celu zapewnienia większej przejrzystości łańcucha dostaw żywności oraz lepszej informacji dla europejskich konsumentów. Komisja, nie przygotowała jeszcze wniosku w tej sprawie, podając za przyczynę koszty oznakowania kraju pochodzenia dla przemysłu, oraz przewidując, że konsumenci nie będą skłonni do ich ponoszenia.
