Partner serwisu Paliwa i biopaliwa
Kategorie
Zobacz również tu
-
Stosuj bezpiecznie środki ochrony roślin
2024-11-18 -
Wrześniowy skup mleka
2024-11-18 -
Ceny serów w Polsce (3.11.2024)
2024-11-18
Poznaj produkty
-
Pellux Compact Touch – Dotacja
2020-03-17 -
Głowica kpl. nieuzbrojona ZETOR 5211 i 7211
2012-04-18 -
Poskromy dla bydła SA0051
2014-06-20 -
DEUTZ - szyba tylna przezroczysta
2011-12-13 -
Głowica kpl. nieuzbrojona ZETOR 5211 i 7211
2012-04-18 -
Ładowarka kołowa GIANT V761T
2015-04-22
Inwestycja w LPG zwraca się po 20 tys. przejechanych kilometrów
W Polsce jeździ 3 mln samochodów zasilanych gazem ziemnym – wynika z danych Polskiej Organizacji Gazu Płynnego. Nasz rynek pod tym kątem jest jednym z największych w Europie. Popularność gazu wynika głównie ze znacznie mniejszych kosztów eksploatacji. Jak tłumaczy Grzegorz Jarzyński z firmy Elpigaz, inwestycja w instalację zwraca się po przejechaniu niecałych 20 tys. kilometrów. Odpowiedni atest musi mieć zarówno sama instalacja, jak i firma zajmująca się jej montażem.
Inwestycja w LPG zwraca się po 20 tys. przejechanych kilometrów
Oprócz kwestii bezpieczeństwa do instalacji gazowych przekonuje użytkowników ich rentownosć. Tanie instalacje montowane kilkanaście lat temu zwracały się po przejechaniu ponad 30 tys. km. Wraz z rozwojem technologii ta liczba zmalała. Dzisiejsze instalacje wtrysku gazu są bardziej efektywne, więc zwrot poniesionych kosztów następuje po maksymalnie 20 tys. km.
– Cena instalacji dwupaliwowych do silników wysokoprężnych na przestrzeni kilku lat spadła o ponad połowę. Natomiast opłacalność zależy w dużym stopniu od różnicy pomiędzy ceną oleju napędowego a gazu. Cały czas podstawą, jeżeli mówimy o opłacalności instalacji gazowej, jest liczba przejeżdżanych kilometrów. Wraz z jej wzrostem rosną również oszczędności i to dosyć szybko – podkreśla Jarzyński.
Według ostatnich danych Polskiej Izby Paliw Płynnych przeciętna cena autogazu to 1,79 zł za litr. Od początku roku obniżyła się o 18 gr. Natomiast litr oleju napędowego kosztuje 3,73 zł.
Poważne wyzwanie dla branży stanowi podążanie za zmianami technologicznymi zachodzącymi na rynku motoryzacyjnym.
– Branża cały czas musi dbać o to, żeby mieć rozwiązania do samochodów, które pojawiają się w salonach, czyli wszystkie rozwiązania techniczne, nowinki, które widzimy w nowych samochodach, muszą mieć swoje odpowiedniki w instalacjach gazowych – wyjaśnia prezes Elpigazu. – Dzisiaj dużo mówi się o zasilaniu samochodów z silnikami diesla, czyli tzw. instalacje Dual Fuel. Myślę, że to jest całkowicie nowy obszar, w którym jeszcze bardzo dużo jest do zrobienia.
Podobnie jak w innych segmentach rynku motoryzacyjnego coraz częściej klienci zgłaszają się z indywidualnymi potrzebami, tj. chcą mieć instalację dostosowaną do samochodu czy sposobu jego eksploatacji.
O firmie ELPIGAZ i jej produktach dowiesz się klikając w wizytówkę firmy na Portalu Gospodarz.pl