Kategorie
Zobacz również tu
-
Zużycie gazu ziemnego
2025-01-21
Poznaj produkty
-
Podwozie ramowe
2016-05-11 -
Sprzęg do pras
2013-06-19 -
JOHN DEERE szyba tylna do kabiny LX 042117
2011-12-13 -
Ciągnik KUBOTA M110GX 115 KM
2013-08-18 -
Rozrzutnik obornika N-255/5 10 ton Igamet
2016-05-13
Francja: „Brzydkie owoce i warzywa” na topie
Trwająca już rok, nowa francuska kampania wspierająca spożycie i sprzedaż tzw. ”brzydkich warzyw i owoców” dała doskonałe rezultaty – podaje FAMMU/FAPA.
Nie mieszczące się w I klasie jakościowej owoce i warzyw, a więc te o zniekształconym wyglądzie lub brzydkiej skórce, czy też w jakikolwiek inny sposób „wybrakowane” są sprzedawane we Francji w wielu sieciach sprzedażowych po zdyskontowanej o 30% cenie. W trakcie tej rocznej kampanii sprzedano ponad 10 tys. ton takich produktów.
Poza tym, swoją popularnością kampania objęła również inne produkty – w sporo tańszych cenach sprzedawane są produkty mleczne z krótkim terminem przydatności jak sery i jogurty, które można już kupić za połowę ceny. W najbliższym czasie promowanie „tańszej” sprzedaży ma objąć także produkty rybne, piekarnicze i mięsne.
Ilość marnowanego jedzenia we Francji szacowana jest na 17 mln ton rocznie. W ślady Francuzów w najbliższym czasie planują pójść Hiszpanie i Amerykanie.