Kategorie
Zobacz również tu
-
Spadki cen na stacjach paliw wyhamowały
2025-04-24 -
Nie warto zwlekać z wnioskiem o dopłaty 2025
2025-04-24
Poznaj produkty
-
Agregat uprawowo-siewny Pazurek
2013-03-19 -
McHale F 5400
2014-03-06 -
SERIA COMPACT
2016-01-05 -
Paśniki dla owiec
2014-02-10 -
Rozrzutnik obornika Ferti-Space
2013-10-30 -
MB-TRAC - szyba boczna przezroczysta
2011-12-13
Francja: „Brzydkie owoce i warzywa” na topie
Trwająca już rok, nowa francuska kampania wspierająca spożycie i sprzedaż tzw. ”brzydkich warzyw i owoców” dała doskonałe rezultaty – podaje FAMMU/FAPA.

Nie mieszczące się w I klasie jakościowej owoce i warzyw, a więc te o zniekształconym wyglądzie lub brzydkiej skórce, czy też w jakikolwiek inny sposób „wybrakowane” są sprzedawane we Francji w wielu sieciach sprzedażowych po zdyskontowanej o 30% cenie. W trakcie tej rocznej kampanii sprzedano ponad 10 tys. ton takich produktów.
Poza tym, swoją popularnością kampania objęła również inne produkty – w sporo tańszych cenach sprzedawane są produkty mleczne z krótkim terminem przydatności jak sery i jogurty, które można już kupić za połowę ceny. W najbliższym czasie promowanie „tańszej” sprzedaży ma objąć także produkty rybne, piekarnicze i mięsne.
Ilość marnowanego jedzenia we Francji szacowana jest na 17 mln ton rocznie. W ślady Francuzów w najbliższym czasie planują pójść Hiszpanie i Amerykanie.
