Kategorie
Zobacz również tu
-
2025-04-29
-
Ceny skupu mleka w Polsce
2025-04-29 -
Ceny drobiu w Polsce (20.04.2025)
2025-04-29
Poznaj produkty
-
PRZETRZĄSACZ KARUZELOWY ( PAJĄK )
2013-11-22 -
Przyczepy rolnicze i samochodowe
2013-12-31 -
CIĄGNIKI AGROPLUS F KEYLINE
2020-02-20 -
Pułapka na osy
2014-02-14 -
MASZYNA DO OBIERANIA CEBULI
2017-06-26 -
Kosiarka spalinowa Faworyt GYK51N173E 4W1
2014-05-12
Podróż medialna szlakiem polskich smaków
Zakończyła się zorganizowana przez ministerstwo rolnictwa i rozwoju wsi wizyta studyjna przedstawicieli mediów z krajów Unii Europejskiej. Uczestnicy Media Trip wyjechali oczarowani polską gościnnością, zachwyceni różnorodnością oraz bogactwem polskich terenów wiejskich, a przede wszystkim bogatsi o wiedzę na temat polskiego rolnictwa – skutecznie wykorzystującego unijne fundusze.

Dziennikarzy powitał w Polsce minister Marek Sawicki, na specjalnie zorganizowanym spotkaniu w ministerstwie rolnictwa i rozwoju wsi.
Minister odniósł się do trwających na forum Unii Europejskiej prac nad reformą Wspólnej Polityki Rolnej. Zaznaczył, że powinna ona zostać przygotowana tak, aby mogła sprostać wyzwaniom przyszłości związanym z żywnością, zasobami naturalnymi oraz aspektami terytorialnymi. Polski minister przypomniał, że opowiada się za odejściem od historycznych tytułów do płatności. – Polska oczekuje sprawiedliwego podziału środków, opartego na jednakowych dla wszystkich krajów kryteriach. Przyszła WPR powinna być prosta i zrozumiała zarówno dla rolników, jak i konsumentów. Powinna zapewnić podstawowy priorytet czyli bezpieczeństwo żywności, odpowiednią ilość i jakość produkcji wytwarzanej w zrównoważony sposób. Nowa WPR musi stawiać na innowacyjność, na rozwój i na konkurencję – mówił Marek Sawicki.
Minister podkreślił, że program wizyt to nie tylko spotkania i dyskusje, lecz także zwiedzanie gospodarstw rolnych oraz zakładów przetwórstwa rolno-spożywczego. – To doskonała okazja to tego, aby porozmawiać z polskimi rolnikami i producentami, o tym jak wykorzystują europejskie dotacje, jak wprowadzają innowacyjne rozwiązania, modernizując swoje miejsca pracy. Jestem przekonany, że bogaty program wizyt da Państwu szansę na zebranie ciekawych i niepowtarzalnych materiałów – powiedział polski minister rolnictwa. Dalsza część spotkania miała charakter dyskusji, dziennikarze pytali ministra o specyfikę polskiego rolnictwa o to czy polskie produkty są zdrowe i bezpieczne dla konsumentów. Nie obyło się również bez wspólnego zdjęcia.
Zagraniczni dziennikarze uczestniczyli też w Pikniku PDŻ oraz w Konferencji Naukowej „Media relations w sektorze rolno-spożywczym”. To właśnie Piknik był pierwszą okazją do przeprowadzenia wywiadów z producentami polskiej żywności oraz spróbowania wyśmienitych polskich produktów, między innymi tych ze znakiem Programu PDŻ. Ponadto dziennikarze poznali smak polskich warzyw i owoców, dowiedzieli się od kiedy w Polsce panuje „Pora na pomidora” oraz jak kształtowane są zdrowe nawyki żywieniowe wśród uczniów.
Uczestnicy Media Trip odwiedzili Warmię i Mazury oraz Podlasie. Zapoznali się ze zróżnicowanymi sposobami produkcji w polskich gospodarstwach rolnych, a także najnowocześniejszymi technologiami w zakładach przetwórstwa spożywczego. Poznali również ofertę polskich gospodarstw agroturystycznych, a także pracę jednostek naukowo-badawczych na rzecz sektora rolnego. Wizyty w poszczególnych regionach Polski były niepowtarzalną okazją do tego, aby doświadczyć polskiej gościnności i spróbować przysmaków wpisanych na listę produktów tradycyjnych. Uczestnicy wizyty skosztowali kartaczy, sera korycińskiego, pachnącego polskiego chleba ze smalcem i kiszonymi ogórkami, polskich szynek i kiełbas, a także aromatycznych potraw przygotowywanych z wykorzystaniem świeżych ziół.
Dziennikarze przebywali w Polsce od 25 do 30 maja br., na zaproszenie ministra rolnictwa i rozwoju wsi Marka Sawickiego. Głównym celem wizyty studyjnej była prezentacja polskiego stanowiska w kwestii reformy Wspólnej Polityki Rolnej po 2013 r.
W związku z tym, iż dyskusja nad kształtem WPR nadal trwa, resort rolnictwa postanowił zaprezentować dziennikarzom założenia polskiego stanowiska odnośnie tej jednej z najważniejszych polityk unijnych. Prezentacja osiągnięć polskiego rolnictwa oraz przetwórstwa rolno-spożywczego była potwierdzeniem oraz uzasadnieniem słuszności naszych argumentów. Za pośrednictwem przedstawicieli mediów podzieliliśmy się naszymi doświadczeniami i spostrzeżeniami z innymi krajami Unii Europejskiej.
