Kategorie
Zobacz również tu
-
Ceny na stacjach paliw ustabilizowały się
2024-10-30 -
Unijna produkcja mięsa
2024-10-30
Poznaj produkty
-
Kojce i wygrodzenia
2013-08-19 -
POMPA ELEKTRYCZNA 2,4/12,5 12 V
2016-05-02 -
Ładowacz czołowy STOLL FE
2014-07-01 -
Spycharka seria 200
2012-01-05 -
Filtr siatkowy wraz z zaworem zwrotnym
2012-05-17
Jeszcze mleko się nie rozlało!
Tymi słowami uspokajał minister rolnictwa i rozwoju wsi Marek Sawicki na konferencji prasowej poświęconej rynkowi mleka i promocji polskiej żywności za granicą.
- Krajowe spożycie mleka jest na niskim poziomie, około 210 litrów na osobę w ciągu roku – zaznaczył szef resortu dodając, że – oznacza to, iż 35% nadwyżki produkcyjnej musimy sprzedać na rynkach światowych.
Minister Sawicki zwrócił uwagę, że od 2008 roku zorganizował około 200 misji na różnych rynkach.
- Rynki zagraniczne zdobywa się solidną, ale długotrwałą pracą. Efekty przychodzą z czasem – podkreślił minister.
Szef resortu rolnictwa poinformował, że w najbliższym czasie, pod koniec tygodnia, udaje się do Algierii, gdzie odbędą się jedne z największych targów na kontynencie afrykańskim. W ciągu ostatniego roku nasz eksport rolno-spożywczy do tego kraju wzrósł dwukrotnie.
Kolejnym, ważnym wydarzeniem targowym będą targi SIAL, przy okazji których strona chińska zaproponowała spotkanie ministrów rolnictwa państw znajdujących się na szlaku od Portugalii aż po Chiny, na nowym szlaku jedwabnym.
- Przed nami światowa wystawa EXPO 2015 w Mediolanie. Będzie się tam prezentowało około 145 państw i warto przedstawić bogatą ofertę naszej dobrej żywności – podkreślił minister Sawicki.
- To będzie kilka miesięcy promocji, polskiej żywności, która ma w świecie uznanie, jako żywność najwyższej jakości – dodał szef resortu rolnictwa.
Minister Marek Sawicki zwrócił uwagę na konieczność budowania marki polskiej, aby unikać walki polsko-polskiej na poszczególnych rynkach.
Minister apelował do producentów, aby wrócić do rozmów na temat budowy narodowego koszyka.
- Powinny się w nim znaleźć najlepsze produkty poszczególnych firm. Koszyk powinien być dobierany do konkretnego rynku – podkreślił minister Sawicki.