Zetor Forterra w finale Tractor of the Year 2017
Konkurs jest ogłaszany corocznie a w tegorocznej, jubileuszowej 20-tej edycji, FORTERRA HD walczy o czołowe miejsce z najbardziej znanymi producentami ciągników na świecie.
- To ważne wydarzenie jest dla nas wyjątkową okazją do zaprezentowania walorów maszyn ZETOR specjalistom z całej Europy. FORTERRA już teraz należy do siedmiu najlepszych ciągników, co jest dla nas zaszczytem. Wierzymy, że przekona jury o swoich możliwościach również w finale i że odniesie sukces - mówi Margaréta Víghová, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej ZETOR TRACTORS a.s.
Walory maszyn ocenia fachowe jury złożone z 25 renomowanych dziennikarzy z czołowych czasopism rolniczych z 23 krajów europejskich. Do głównych kryteriów oceny należą możliwości maszyny, wyposażenie, innowacyjność i design.
Konkurs ma kilka rund. Pierwsza runda odbyła się na wiosnę, kiedy każdy z uczestników prezentował maszynę przed jury, które następnie wybrało finalistów w każdej z trzech kategorii konkursowych. Ciągnik FORTERRA HD 140 został nominowany do finału w kategorii Ciągnik roku 2017. Teraz finalistów czeka praktyczny pokaz możliwości maszyn podczas pracy w terenie.
Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 9 listopada w Bolonii we Włoszech w ramach Międzynarodowych Targów Rolniczych EIMA. Ciągnik FORTERRA HD już w przeszłości zdobył wyróżnienie Złoty Sierp i Złoty Kłos na wystawach Ziemia Żywicielka (RC) i Agrokomplex (RS).
FORTERRA HD z rozwiązaniem emisyjnym STAGE IV/TIER 4F
FORTERRA HD należy do najwyższych modeli linii modelowej FORTERRA, przynosi wysoką moc (od 127 do 147 koni), ma masywniejszą konstrukcję, amortyzowaną oś i wielofunkcyjny panel do obsługi.
FORTERRA HD dysponuje oszczędnymi silnikami ZETOR z 16-zaworową głowicą, które są dziełem własnego rozwoju i produkcji a spełniają normę emisyjną Stage IV/Tier 4F. Silniki mają dobre przyspieszenie i łatwo uruchamiają się w niskich temperaturach. Wyniki niezależnych testów Uniwersytetu Mendla w Brnie, w Republice Czeskiej, potwierdziły, że silniki z rozwiązaniem emisyjnym STAGE IV przynoszą niższe zużycie paliwa w porównaniu z silnikami poprzedniej generacji, a mianowicie o 15–20% w zależności od wykonywanej pracy.
Czytaj dalej na następnej stronie...