Według danych Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych, w pierwszym kwartale 2017 r. sprzedanych zostało ogółem 750 nowych przyczep rolniczych. Jest to o 122 szt. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Tegorocznym liderem w tej kategorii jest bezapelacyjnie firma Pronar, która w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku zarejestrowała 327 sprzedanych przyczep z udziałem w rynku na poziomie 43,6%. Drugie miejsce zajęło przedsiębiorstwo Metal-Fach sprzedając w analizowanym okresie 131 szt. i uzyskując tym samym 17,5-procentowy udział w rynku. A trzecie i kolejne miejsca dotyczyły firm: Metaltech – 55 szt. i 7,3% udział, Wielton – 38 szt. i 5,1% udział oraz Zasław – 29 szt. i 3,8% udział w rynku.
W samym marcu najczęściej wybierano przyczepy marki Pronar – 155 szt. i 43,5% udział w miesięcznej sprzedaży oraz: Metal-Fach – 59 szt. i 16,5%, Metaltech – 29 szt. i 8,1%, Wielton – 19 szt. i 5,3%, Mar-Pol – 15 szt. i 4,2%.
Sprzedaż przyczep rolniczych w I kwartale 2017 r.
Marka
|
Sprzedaż przyczep w I kw. 2017
|
Udział w rynku [%]
|
PROMAR
|
327
|
43,6
|
METAL-FACH
|
131
|
17,5
|
METALTECH
|
55
|
7,3
|
WIELTON
|
38
|
5,1
|
ZASŁAW
|
29
|
3,8
|
URSUS
|
28
|
3,7
|
MAR-POL
|
25
|
3,3
|
MEPROZET
|
20
|
2,7
|
GOMAR
|
11
|
1,5
|
AGROMET PILMET
|
9
|
1,2
|
POMOT
|
8
|
1,1
|
AUTO-TECH
|
6
|
0,8
|
JOSKIN
|
6
|
0,8
|
FLIEGL
|
3
|
0,4
|
POZOSTAŁE
|
54
|
7,2
|
Razem
|
750
|
100,0%
|
Z danych PIGMiUR wynika, iż w okresie od stycznia do końca marca br. największą sprzedaż przyczep odnotowano w województwie wielkopolskim. W regionie tym sprzedano łącznie 111 nowych sztuk. Wysoki wynik uzyskano w województwie lubelskim – 101 szt. oraz mazowieckim – 93 szt. i w podlaskim – 80 szt. Następnie w: łódzkim – 62 szt., małopolskim – 47 szt., dolnośląskim – 39 szt., kujawsko-pomorskim i warmińsko-mazurskim – po 31 szt., świętokrzyskim – 30 szt., śląskim – 28 szt., zachodniopomorskim – 26 szt., podkarpackim – 25 szt., pomorskim – 23 szt., opolskim – 22 szt.
W samym marcu najchętniej kupowano przyczepy o ładowności od 10 do blisko 13 ton. Z danych Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych wynika, iż w trzecim miesiącu bieżącego roku wśród czołowych marek odnotowano sprzedaż na poziomie 227 szt. przyczep. Z kolei najmniejszą popularnością cieszyły się przyczepy o ładowności wynoszącej powyżej 17 ton których, których w marcu sprzedano 6 szt.