Kategorie
Zobacz również tu
-
Ceny drobiu w Polsce (15.12.2024)
2024-12-27
Poznaj produkty
-
KOSIARKA 1200 - seria 300/400/500/600/700
2012-01-05 -
Transport ziarna l-Line
2014-01-21 -
Pług obracalny zawieszany RW47 (vario)
2012-01-04 -
Głowica filtra 110 l/min
2013-12-13 -
Kosiarka spalinowa NAC S510VHY BS675
2014-05-12 -
Sznurek rolniczy
2013-01-29
Jeszcze poczekamy na B7?!
Komisja Europejska zgłosiła zastrzeżenia do projektu nowelizacji rozporządzenia Ministerstwa Gospodarki w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych, które wprowadza możliwość zwiększenia maksymalnego dopuszczalnego udziału estrów metylowych w oleju napędowym z 5 do 7%.
Wydawało się, że notyfikacja
rozporządzenia Ministerstwa Gospodarki będzie czystą formalnością. Nikt w
resorcie nie dopuszczał myśli, że Bruksela dopatrzy się w przepisach
czegoś niepokojącego. Jednak tydzień temu w środę, późnym wieczorem
okazało się, że unijni urzędnicy mają zastrzeżenia do parametru gęstości
B7. Zablokowali notyfikację co najmniej do końca stycznia 2012 r. -
Zastrzeżenia Komisji Europejskiej są zupełnie bezprzedmiotowe - mówi
przedstawiciel resortu gospodarki znający szczegóły spraw. Podkreśla, że
uwzględniony w rozporządzeniu parametr gęstości jest zgodny z
europejską normą EN590. Przepisaliśmy ją literalnie – tłumaczy.
Decyzja KE jest tym bardziej zaskakująca, że taki sam parametr dla diesla przyjęli już Czesi i Niemcy. – W ich przypadku Komisja nawet się nie zająknęła - dziwią się przedstawiciele resortu gospodarki.