Uchybienia występujące w podmiotach sektora spożywczego produktów pochodzenia zwierzęcego dotyczyły: nadzoru właścicielskiego, wymogów strukturalnych, identyfikowalności, wymogów higienicznych oraz właściwego postępowania z ubocznymi produktami pochodzenia zwierzęcego.
Stwierdzane nieprawidłowości w punktach skupu zwierząt, podmiotach prowadzących działalność pośrednictwa w obrocie zwierzętami oraz podmiotach zajmujących się transportem zwierząt do 8h dotyczyły: infrastruktury, prowadzenia dokumentacji, identyfikacji zwierząt oraz warunków technicznych środka transportu.
Jednocześnie w wyniku prowadzonych w dniach 21 - 27 sierpnia 2013 r. kontroli ujawniono 10 prowadzonych nielegalnie działalności. Przypadki te dotyczyły: produkcji środków spożywczych pochodzenia zwierzęcego (3 przypadki), wprowadzania do obrotu środków spożywczych pochodzenia zwierzęcego (2 przypadki), skupu zwierząt (2 przypadki), uboju zwierząt na użytek własny (1 przypadek), rozbioru mięsa (1 przypadek), transportu zwierząt (1 przypadek), skupu mleka (1 przypadek) oraz pośrednictwa w obrocie zwierzętami (1 przypadek). W związku z ujawnieniem ww. nielegalnych działalności nałożono 7 kar pieniężnych na kwotę 5 950 zł (nałożenie kolejnej jest w toku), 6 spraw przekazano do organów ścigania (przekazanie kolejnej jest w toku).
W związku z powyższym w okresie 21 - 27 sierpnia 2013 r. łącznie:
-
nałożono w drodze decyzji administracyjnej 14 kar pieniężnych na łączną sumę 21 950 zł, nałożenie 8 kolejnych jest w toku;
-
nałożono 10 mandatów na łączną kwotę 2 220 zł;
-
7 spraw przekazano do organów ścigania, przekazanie kolejnej jest w toku;
-
wydano 3 decyzje administracyjne o zawieszeniu/zakazie działalności i/lub wykreśleniu z rejestru;
-
w stosunku do 8 urzędowych lekarzy weterynarii uchylono wyznaczenie, postępowanie o uchylenie wyznaczenia w stosunku do kolejnego jest w toku.