W Polsce, w okresie od sierpnia do listopada, nastąpił spory wzrost cen, także cen eksportowych, co zachęcało do zwiększania korzystnej sprzedaży zagranicznej kosztem podaży w kraju. Ceny jaj klasy L i M wyrażone w euro kształtowały się w drugim półroczu 2017 r. w granicy 145,2 EUR/100 sztuk, podczas gdy w Niemczech 176,7, a średnio w UE 155 EUR/100 sztuk.
Od początku 2018 r. sytuacja na rynku jaj konsumpcyjnych zaczęła się normować, a ceny stopniowo malały. W styczniu średnia miesięczna cena jaj wszystkich klas wagowych wyniosła 42,90 zł/100 sztuk, czyli była o 17,4% niższa niż w grudniu. Jednak dalej o 32,6% przewyższała poziom ze stycznia 2017 r. W lutym i w marcu miał miejsce dalszy spadek cen jaj. W marcu cena jaj wszystkich klas wagowych wyniosła 38,43 zł/100 sztuk i była mniejsza o 5% niż przed miesiącem, ale nadal o 14% wyższa niż przed rokiem.
W ujęciu miesiąca najsilniej potaniały jaja klasy L o 9,8% oraz klasy M o 8%. Jaja klasy XL sprzedawane były po cenach o 5,3% niższych niż przed miesiącem. Jedynie jaja klasy S podrożały o 6,9%. W skali roku jaja klasy S były tańsze o 2%. Jaja klasy L były droższe o 21,2%, jaja klasy M o 15,2%, a jaja klasy XL o 16,5%.
Ceny skupu jaj przeznaczonych do przetwórstwa przemysłowego zwiększyły się w marcu 2018 r. do 3549 zł/t, tj. o 15% w relacji roku. W pierwszym kwartale br. przeciętna miesięczna cena skupu jaj przerobowych była o 13,8% większa niż przed rokiem.
Miesięczna cena detaliczna jaj konsumpcyjnych w 2017 r. była o ok. 10% wyższa niż w 2016 r. W pierwszych dwóch miesiącach br. cena detaliczna jaj wyniosła 0,72 zł/sztukę i była o 38,5% większa niż w porównywalnym okresie 2017 r., choć o 4% niższa niż w grudniu. Jaja stały się stosunkowo drogim źródłem białka zwierzęcego. Może to skutkować spadkiem popytu.