W związku z tym, całkowity budżet będzie wynosić 71,94 mln euro, przy czym realizacja projektów potrwa 3 lata. Unia Europejska w tym czasie wyłoży 35,97 mln euro.
Zaakceptowane projekty będą promować przede wszystkim oliwę, mleko i przetwory mleczne, mięso, świeże i przetworzone owoce oraz warzywa, produkty ekologiczne, jajka, wino i inne alkohole, produkty ogrodnicze, jak również produkty najwyższej jakości zarejestrowane w systemach chronionej nazwy pochodzenia (CHNP), chronionego oznaczenia geograficznego (CHOG) i gwarantowanych tradycyjnych specjalności (GTS).
Do 30 listopada minionego roku do Komisji Europejskiej wpłynęło łącznie 36 projektów programów informacyjnych oraz promocyjnych zorientowanych nie tylko na rynek wewnętrzny Unii Europejskiej, ale także na rynki państw trzecich. Spośród nich wybrano 22 programy, przy czym 16 z nich dotyczy rynku wewnętrznego, a sześć − krajów trzecich. Natomiast dwa z nich wybranych programów zostały opracowane wspólnie przez różne państwa członkowskie.
Kampania informacyjna skierowana jest do następujących krajów i regionów spoza UE: Rosji, Chin, Ameryki Północnej, Azji Południowo-Wschodniej, Norwegii, Szwajcarii, Ukrainy, Indii i Korei Południowej.
Dla owoców i warzyw ustanowiono 3 programy – 1 przeprowadzony przez Belgów na terenie Belgii, drugi przygotowany przez Irlandczyków i przeprowadzony na terenie Irlandii i Wielkiej Brytanii oraz trzeci przygotowany przez Greków na terenie Grecji, Francji oraz Niemiec – podkreśla FAMMU/FAPA na podstawie: informacja prasowa Komisji Europejskiej.