| Autor: redakcja3

Wnioski o pieniądze za utylizację padłych zwierząt gospodarskich w 2014 r. tylko do 30 września

Jednym z zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa jest pokrywanie za gospodarzy kosztów utylizacji padłych zwierząt gospodarskich. W obecnym kształcie jest ono realizowane od 2008 roku i dofinansowywane ze środków z budżetu krajowego.

Wnioski o pieniądze za utylizację padłych zwierząt gospodarskich w 2014 r. tylko do 30 września
Zgodnie z obowiązującymi przepisami Agencja finansuje lub dofinansowuje koszty ponoszone przez producentów rolnych, dotyczące zbioru, transportu i unieszkodliwiania padłych zwierząt gospodarskich z gatunku bydło, owce, kozy, świnie lub konie,  rozliczając się bezpośrednio z firmami utylizacyjnymi wykonującymi te usługi. Przy czym ARiMR wypłaca w imieniu rolnika, zwrot poniesionych kosztów związanych z utylizacją tylko tym firmom, które posiadają aktualne umowy z Agencją.  Firmy, które chciałyby podpisać umowy na świadczenie tych usług w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2014 r., mogą składać o to wnioski w Agencji do 30 września 2013 r. 

Możliwość taką mają jednak tylko firmy utylizacyjne, prowadzące działalność gospodarczą w zakresie przetwarzania lub spalania padłych zwierząt gospodarskich, zgodnie z przepisami rozporządzenia  rozporządzenia (WE) nr 1069/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady Europy z 21 października 2009 r.


Wzór wniosku o finansowanie lub dofinansowanie oraz szczegółowe informacje dotyczące naboru, zostały opublikowane na stronie internetowej ARiMR w dziale "Pomoc Krajowa", "Dofinansowanie kosztów utylizacji padłych zwierząt gospodarskich".

Wnioski można składać bezpośrednio w kancelarii Centrali Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, która mieści się przy ulicy Poleczki 33 lub przesłać pocztą na adres: 02-822 Warszawa, ul. Poleczki 33. O dacie złożenia wniosku decyduje data jego wpływu do kancelarii Centrali Agencji lub w przypadku wniosków przesłanych pocztą, data stempla pocztowego.

Do wniosku o finansowanie lub dofinansowanie należy załączyć:
  1. Odpis z właściwego rejestru potwierdzającego prowadzenie działalności w zakresie unieszkodliwiania ubocznych produktów zwierzęcych, wydanego nie wcześniej niż 3 miesiące przed datą złożenia wniosku o finansowanie lub dofinansowanie.
  2. Wypis z Rejestru Podmiotów Powiatowego Lekarza Weterynarii, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 11 lipca 2007r. w sprawie rejestru podmiotów prowadzących działalność nadzorowaną, wydanego nie wcześniej niż 3 miesiące przed datą złożenia wniosku o finansowanie lub dofinansowanie.

Na podstawie złożonych wniosków i po ich weryfikacji, Agencja zawrze z firmami utylizacyjnymi stosowne umowy, w których zostaną określone szczegółowe warunki współpracy oraz limit środków finansowych.



Tagi:
źródło: