| Autor: redakcja1

„Mleko feministek” w Hiszpanii

Kobiety zrzeszone w stowarzyszeniu pracownic sektora mleczarskiego z hiszpańskiego regionu Galicji wprowadziły na rynek produkt zwany potocznie “mlekiem feministek”.

„Mleko feministek” w Hiszpanii
Nowy produkt ma posłużyć zauważenie problemu niskich zarobków i trudu kobiet pracujących w branży nabiałowej. Mleko kobiet z Galicji, oferowane pod nazwą "Rural Muller" ma zwrócić uwagę na liczną reprezentację kobiet w sektorze producentów nabiału w hiszpańskiej Galicji. Do tej pory kojarzono je tylko z Federacją Stowarzyszeń Kobiet Wiejskich Galicji (Fademur), określając również uszczypliwie "mleczarskimi feministkami".
 
Pierwsze sztuki mleka oferowane są już w plastikowych butelkach w mieście Lugo i jego okolicach. Niedługo powinna pojawić się także wersja w kartonowych opakowaniach, a towar poszerzyć obszar swego występowania. Według FAMMU/FAPA, aktualnie prowadzone są negocjacje z kilkoma dystrybutorami i bardzo prawdopodobne jest, że jeszcze przed nadejściem wiosny „mleko feministek” pojawi się w sprzedaży w sieciach supermarketów.
 
Władze Fademur, który jest właścicielem "mleka feministek", wyjaśniają, że nowy produkt ma poprzez upowszechnianie się w Hiszpanii zwrócić uwagę na kilka kwestii, w tym niską opłacalność pracy w sektorze mleczarskim.
 
Rosa Arcos wskazała, że wiele samotnie zarządzających gospodarstwami rolnymi Hiszpanek musi obecnie sprzedawać mleko po cenie 0,22 EUR za litr, podczas gdy przepisy przewidują, że wartością minimalną jest kwota 0,31 EUR.
 
Dlatego też nowe mleko będzie pośrednio zwracać uwagę konsumentów zarówno na trudną sytuację mleczarek, jak i na fakt, że po rozpoczęciu kryzysu w 2007 r. wielu galicyjskich mężczyzn musiało porzucić branżę, aby utrzymać rodziny. Często jedynym wyjściem była emigracja zarobkowa.


Tagi:
źródło: