Kategorie
Zobacz również tu
-
Spadki cen na stacjach paliw wyhamowały
2025-04-24
Poznaj produkty
-
Uchwyt do nagrzewnic wodnych Blowair
2013-09-02 -
Pług obracalny czołowy
2020-08-11 -
HUSARYA SCS-100
2020-02-03 -
Zbiornik paliwa ST2500
2013-11-25 -
Silosy magazynowe
2014-01-08
Prawie 30% firm planuje podwyżki cen produktów
Polskie przedsiębiorstwa pozytywnie oceniają koniunkturę gospodarczą – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Wpływa na to przede wszystkim zwiększający się popyt, choć nie brakuje narzekań na brak wykwalifikowanych rąk do pracy. Czy optymizm wśród firm oznacza podwyżki cen?

Z powodu deflacji utrzymujÄ…cej siÄ™ w naszym kraju ceny spadÅ‚y w ostatnim czasie Å›rednio o 0,6–0,8% w skali roku. Polskie przedsiÄ™biorstwa majÄ… nadziejÄ™, że kolejne miesiÄ…ce 2016 r. bÄ™dÄ… dla nich lepsze. - Co czwarta firma (28%) zapowiada podwyżki cen produktów. Tylko 8% zamierza swoje ceny obniżać – mówi serwisowi infoWire.pl Jacek Kowalczyk, dyrektor marketingu i PR z firmy Grant Thornton.
Podwyżki zapowiadane przez polskich przedsiÄ™biorców to dobra wiadomość z punktu widzenia gospodarki. PokazujÄ…, że koniunktura siÄ™ poprawia. Nieco inaczej patrzÄ… na to konsumenci, którzy muszÄ… siÄ™ liczyć, że bÄ™dÄ… wydawali na zakupach wiÄ™cej. - Na szczęście ceny bÄ™dÄ… rosÅ‚y w bardzo niewielkim tempie, 1–2% rok do roku – zaznacza rozmówca.
Polska jest w niewielkiej grupie paÅ„stw europejskich, które nie majÄ… problemu ani z wysokÄ… inflacjÄ…, ani z deflacjÄ…. A to Å›wiadczy o stabilnoÅ›ci naszej gospodarki i naszego pieniÄ…dza.
