Kategorie
Zobacz również tu
-
Zużycie gazu ziemnego
2025-01-21
Poznaj produkty
-
Podwozie ramowe
2016-05-11 -
Sprzęg do pras
2013-06-19 -
JOHN DEERE szyba tylna do kabiny LX 042117
2011-12-13 -
CiÄ…gnik KUBOTA M110GX 115 KM
2013-08-18 -
Rozrzutnik obornika N-255/5 10 ton Igamet
2016-05-13
Prawie 30% firm planuje podwyżki cen produktów
Polskie przedsiębiorstwa pozytywnie oceniają koniunkturę gospodarczą – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Wpływa na to przede wszystkim zwiększający się popyt, choć nie brakuje narzekań na brak wykwalifikowanych rąk do pracy. Czy optymizm wśród firm oznacza podwyżki cen?
Z powodu deflacji utrzymujÄ…cej siÄ™ w naszym kraju ceny spadÅ‚y w ostatnim czasie Å›rednio o 0,6–0,8% w skali roku. Polskie przedsiÄ™biorstwa majÄ… nadziejÄ™, że kolejne miesiÄ…ce 2016 r. bÄ™dÄ… dla nich lepsze. - Co czwarta firma (28%) zapowiada podwyżki cen produktów. Tylko 8% zamierza swoje ceny obniżać – mówi serwisowi infoWire.pl Jacek Kowalczyk, dyrektor marketingu i PR z firmy Grant Thornton.
Podwyżki zapowiadane przez polskich przedsiÄ™biorców to dobra wiadomość z punktu widzenia gospodarki. PokazujÄ…, że koniunktura siÄ™ poprawia. Nieco inaczej patrzÄ… na to konsumenci, którzy muszÄ… siÄ™ liczyć, że bÄ™dÄ… wydawali na zakupach wiÄ™cej. - Na szczęście ceny bÄ™dÄ… rosÅ‚y w bardzo niewielkim tempie, 1–2% rok do roku – zaznacza rozmówca.
Polska jest w niewielkiej grupie paÅ„stw europejskich, które nie majÄ… problemu ani z wysokÄ… inflacjÄ…, ani z deflacjÄ…. A to Å›wiadczy o stabilnoÅ›ci naszej gospodarki i naszego pieniÄ…dza.