Kategorie
Zobacz również tu
-
Stosuj bezpiecznie środki ochrony roślin
2024-11-18 -
Wrześniowy skup mleka
2024-11-18 -
Ceny serów w Polsce (3.11.2024)
2024-11-18
Poznaj produkty
-
INSOL J Tytan
2011-10-03 -
Kubota B7001
2011-09-07 -
Żarówki i akcesoria RE0646
2011-12-14 -
Opryskiwacz samobieżny Herkules 4000/24/PHB
2016-03-07
Prawie 30% firm planuje podwyżki cen produktów
Polskie przedsiębiorstwa pozytywnie oceniają koniunkturę gospodarczą – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Wpływa na to przede wszystkim zwiększający się popyt, choć nie brakuje narzekań na brak wykwalifikowanych rąk do pracy. Czy optymizm wśród firm oznacza podwyżki cen?
Z powodu deflacji utrzymującej się w naszym kraju ceny spadły w ostatnim czasie średnio o 0,6–0,8% w skali roku. Polskie przedsiębiorstwa mają nadzieję, że kolejne miesiące 2016 r. będą dla nich lepsze. - Co czwarta firma (28%) zapowiada podwyżki cen produktów. Tylko 8% zamierza swoje ceny obniżać – mówi serwisowi infoWire.pl Jacek Kowalczyk, dyrektor marketingu i PR z firmy Grant Thornton.
Podwyżki zapowiadane przez polskich przedsiębiorców to dobra wiadomość z punktu widzenia gospodarki. Pokazują, że koniunktura się poprawia. Nieco inaczej patrzą na to konsumenci, którzy muszą się liczyć, że będą wydawali na zakupach więcej. - Na szczęście ceny będą rosły w bardzo niewielkim tempie, 1–2% rok do roku – zaznacza rozmówca.
Polska jest w niewielkiej grupie państw europejskich, które nie mają problemu ani z wysoką inflacją, ani z deflacją. A to świadczy o stabilności naszej gospodarki i naszego pieniądza.