| Autor: redakcja1

Powstała polska platforma sprzedażowa dla producentów mleczarskich

Na rynku działa nowa, innowacyjna platforma dystrybucji dostępna dla polskich producentów z branży mleczarskiej. Polish Dairy umożliwia zawieranie transakcji na Global Dairy Trade i zapewnia efektywny pod kątem kosztów dostęp do szerokiej gamy produktów masowych dla ponad 600 klientów z całego świata. Aktualnie platforma współpracuje z 200 mleczarniami. Formuła internetowej giełdy jest przejrzysta, zapewnia możliwość zapoznania się z cenami referencyjnymi danego produktu, jest znacznie prostsza w użyciu zmniejsza koszty transakcyjne.

Powstała polska platforma sprzedażowa dla producentów mleczarskich
Nasza innowacyjność polega na tym, że współpracujemy z mleczarniami, które produkują produkty o charakterze masowym. Są to proszki mleczne, proszki serwatkowe, tłuszcze mleczne, sery. Dzięki współpracy z tymi mleczarniami jesteśmy w stanie pozyskiwać duże wolumeny produktów o ujednoliconej strukturze, składzie i wprowadzać je na światowe rynki – podkreśla w rozmowie z agencja Newseria Innowacje Mirosław Szczepański, prezes zarządu Polish Dairy.
 
Polish Dairy to pierwsza platforma obrotu produktami mleczarskimi w Polsce. Pozwala rodzimym producentom zawieranie światowych transakcji za sprawą dostępu do Global Dairy Trade, platformy działającej na całym świecie.
 
Obecnie na tej giełdzie działa ponad 600 kupujących zainteresowanych m.in. produktami z Polski. To kupujący z całego świata – wskazuje Mirosław Szczepański.
 
Polish Dairy współpracuje z 200 mleczarniami w Polsce, z których każda nie tylko zwiększa asortyment produktów, lecz również uatrakcyjnia ofertę, przy czym mleczarnie stawiają przede wszystkim na produkty masowe.
 
To produkty, które można w łatwy sposób ustandaryzować. Przy produktach masowych możemy określić standard specyfikacji, jaki musi spełniać dany produkt. Produktów markowych nie da się już tak łatwo ustandaryzować, bo każdy producent ma swój własny, unikalny produkt – mówi ekspert.
 
Produkty masowe na różnych rynkach wyglądają podobnie, to np. proszki mleczne, odtłuszczone mleko w proszku, pełnotłuste mleko w proszku, słodka serwatka, maślanka w proszku.
 
Korzyści są ogromne, szczególnie dla mleczarni. W chwili obecnej mamy do czynienia z rynkiem bardzo nieprzejrzystym, gdzie nie wiadomo, w jaki sposób kształtuje się cena. Charakteryzuje się on dość dużymi kosztami transakcyjnymi związanymi są z koniecznością poszukiwania odbiorcy, ustalania ceny, która będzie atrakcyjna, porównywania oferty. Jeżeli zostaje to skoncentrowane na giełdzie, która jest przejrzysta, która zapewnia możliwość zapoznania się z cenami referencyjnymi danego produktu, to jest to znacznie łatwiejsze i obniża koszty transakcyjne – tłumaczy Mirosław Szczepański.
 
W ten sposób Polish Dairy może być nowym kanałem dystrybucji dla polskich producentów, tym bardziej że Polska to jeden z największych eksporterów produktów mleczarskich. Tylko w 2016 roku wartość wyeksportowanych produktów mleczarskich z Polski wyniosła 1,47 mld euro, tj. spadek o 5 proc., a w porównaniu do rekordowego 2014 roku o ponad 29 proc. Niestety, zmniejszyła się wartość eksportu do krajów trzecich o 16 proc. do 375 mln euro, lecz za sprawą platformy polscy producenci mogą odwrócić tą niesprzyjającą tendencję.
 
Otwiera się nowy kanał dystrybucji produktów dla polskich producentów, nowy kanał eksportowy. Biorąc pod uwagę to, że Polska jest jednym z największych producentów produktów mleczarskich na świecie, a w centralnej Europie jest największym producentem, kolejny kanał eksportowy jest zawsze mile widziany – przekonuje Mirosław Szczepański.


Tagi:
źródło: