| Autor: redakcja1

Moda na grillowanie coraz bardziej liczącym się źródłem dochodu dla producentów

Zamiłowanie Polaków do grillowania stało się istotnym czynnikiem generującym spore dochody producentów poszczególnych kategorii spożywczych oraz w handlu. Tak jak niektóre święta generują ogromny popyt ze strony konsumentów na prezenty, tak długa majówka generuje znaczący już i zauważalny popyt na artykuły spożywcze, alkoholowe oraz akcesoria niezbędne do zorganizowania imprezy grillowej.

Moda na grillowanie coraz bardziej liczącym się źródłem dochodu dla producentów
W trakcie badania okazji zakupowych „Zakupy na grilla 2016” 40 proc. respondentów zadeklarowało, że brało udział w imprezie grillowej w trakcie ostatniego długiego weekendu majowego. Jak wynika z estymacji sporządzonych w ramach tego badania oszacowano, iż konsumenci w tym czasie wydali na artykuły spożywcze, alkohole i akcesoria potrzebne do organizacji imprezy grillowej ponad półtora miliarda złotych. Organizatorzy imprez wydawali z tej okazji przeciętnie po 200 złotych, a zaproszeni goście po 100 złotych.

W sumie sezon grillowy w Polsce przypada na okres od maja do sierpnia, a lipiec jest miesiącem, w którym najczęściej Polacy biorą udział w imprezach grillowych. W całym sezonie grillowym Polacy biorą udział w tego typu imprezach średnio 2 razy w miesiącu.

Przeciętna impreza grillowa w trakcie długiego weekendu majowego trwała blisko 5 godzin. Średnio uczestniczyło w niej 9 osób. Przy tej okazji ważnym konsumentem stają się dzieci i młodzież w wieku 3-18 l., którzy wzięli udział w 3/4 imprez. Około 70 proc. uczestników imprez, na których były także dzieci, deklaruje, że na tę okazję dokonało zakupu produktów specjalnie z myślą o najmłodszych. Co czwarta impreza była nieplanowana i zorganizowana spontanicznie.
 
40 proc. uczestników imprez grillowych komponując menu i przygotowując potrawy, korzysta wcześniej z informacji zawartych w gazetkach sieci sklepów.
 
Najczęściej przygotowywane potrawy to: karkówka, kiełbasa tradycyjna, szaszłyki i kaszanka. Dużą popularnością cieszą się surowe warzywa w postaci sałatki oraz jako uzupełnienie menu - chipsy. Niezbędnym uzupełnieniem są również ketchup i musztarda oraz piwo, które jest najpopularniejsze z alkoholu.

Wybierając sklep na zakupy produktów na imprezę grillową, respondenci kierują się przede wszystkim dogodną lokalizacją, znajomością konkretnego sklepu oraz korzystnymi stałymi cenami w placówce. Świeże mięso, wędliny i kiełbasy na grilla najczęściej kupują w dyskontach. Ogólnie rzecz biorąc respondenci preferują zakupy na grilla w jednym miejscu, w którym oferta zaspokaja wszystkie potrzeby. Ponad połowa nabywców deklaruje, że dzieli się zakupami na grilla z partnerami.

Około 1/3 respondentów narzeka na braki w ofercie sklepów w trakcie zakupów produktów na imprezę grillową. Głównie wskazują na deficyty w asortymencie mięsa świeżego, owoców i warzyw, a także kiełbas i wędlin.


Tagi:
źródło: