Z dniem 1 września 2017 roku zostały zniesione Agencja Rynku Rolnego i Agencja Nieruchomości Rolnych. W miejsce instytucji został powołany Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.

Polska na Supermarket Trade Show w Tokio

W dniach 10-12 lutego 2016 r., w ramach realizacji działań promujących polskie artykuły rolno-spożywcze na rynkach zagranicznych, Agencja Rynku Rolnego, przy współpracy z Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Tokio, zorganizowała stoisko narodowe podczas 50 edycji targów Supermarket Trade Show w Tokio.

Polska na Supermarket Trade Show w Tokio

Supermarket Trade Show w Tokio

Targi spożywcze SMTS to najbardziej profesjonalna i ściśle nastawiona na nawiązywanie kontaktów biznesowych z japońskimi importerami, sieciami dystrybucyjnymi i pośrednikami handlowymi impreza targowa, skierowana przede wszystkim do firm rodzimych i zagranicznych, których produkty są jeszcze mało rozpoznawalne na japońskim rynku, bądź dopiero starają się pozyskać japońskiego importera w Japonii. SMTS cieszą się rosnącym z roku na rok zainteresowaniem.

Swoją ofertę na polskim stoisku przedstawiali przedstawiciele polskich firm reprezentujących branże: słodyczy, owoców i warzyw oraz przetworów owocowo-warzywnych, mięsną, mleczarską, produktów zbożowych, alkoholi oraz napojów.

W ramach przybliżenia uczestnikom specyfiki rynku japońskiego zorganizowane zostało w dniu 9 lutego w siedzibie Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji spotkanie, podczas którego Pani Eliza Klonowska-Siwak - Radca WPHI w Tokio zaprezentowała podobieństwa i różnice w kulturze biznesowej obu krajów, praktyczne wskazówki dotyczące zasad i zwyczajów handlowych funkcjonujących na rynku japońskim oraz sposobów wejścia z produktami polskimi na rynek japoński.

W dniu 10 lutego 2016 r. polskie stoisko na SMTS odwiedził Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, pan Rafał Romanowski wraz z delegacją towarzyszącą i Ambasadorem RP w Tokio, p. Cyrylem Kozaczewskim.

Przedstawiciele polskich firm mieli także możliwość praktycznego rozpoznania asortymentu produktów oraz cen na rynku japońskim, poprzez udział w objeździe po punktach sprzedaży detalicznej. Tzw. Store-Check stanowił dobrą okazję do zapoznania się z produktami konkurencji na rynku japońskim oraz zaznajomienia się z upodobaniami japońskich konsumentów.



Tagi:
źródło: