Kategorie
Zobacz również tu
-
2024-12-23
-
Globalne zbiory zbóż
2024-12-23 -
Ceny zbóż na giełdach towarowych (8.12.2024)
2024-12-23 -
Unijna produkcja trzody chlewnej
2024-12-23
Poznaj produkty
-
Opryskiwacz Rafal 4-6 Sides Caffini
2020-08-05 -
DEUTZ - szyba drzwiowa górna
2011-12-13 -
Roztrząsacz obornika SIP ORION 100
2020-07-23 -
Kompresor - MTZ64HM4CVE
2015-11-25 -
Chiptuning
2015-06-18
Rolnicy i inni mieszkańcy wsi chwalą pracę ARiMR
Zdecydowana większość rolników i mieszkańców wsi bardzo pozytywnie ocenia działalność Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Takie wyniki przyniosło, przeprowadzone jesienią ubr. przez pracownię PBS DGA, badanie opinii publicznej przeprowadzone wśród mieszkańców wsi, w którym pytano m.in. o ocenę funkcjonowania Agencji.
Najlepiej oceniają ARiMR ci, którzy w zeszłym roku
załatwiali w Agencji jakieś sprawy i mieli z nią kontakt. W objętej
badaniem grupie znalazło się 509 takich osób i spośród nich, na pytanie o
ogólną ocenę pracy Agencji, aż 12% odpowiedziało, że pracuje ona bardzo
dobrze, 62%, że dobrze, 19% oceniło, iż ani dobrze ani źle, 4%, że
raczej źle i tylko 1% uważa, że Agencja pracuje bardzo źle, zaś 2% nie
wyraziło żadnego zdania w tej sprawie.
Natomiast wśród wszystkich badanych mieszkańców wsi
ogólnie pozytywną ocenę ARiMR wystawiło 47% badanych a tylko 5%
przyznało jej negatywne noty. Przy czym w grupie rolników oceny Agencji
były dużo wyższe bo pozytywne opinie o pracy ARiMR
wyraziło 64% reprezentantów tej grupy. Warto przy tym dodać, że z kolei
większość objętych badaniem mieszkańców wsi niezwiązanych z rolnictwem
nie miała żadnego zdania o pracy Agencji.
W odpowiedzi na bardziej szczegółowe pytania
dotyczące pracy ARiMR (z użyciem skali ocen od 1 do 5) aż 75 %
badanych, którzy w zeszłym roku mieli kontakt z Agencją, dało jej
najwyższe oceny za kompetencje pracowników, 71 % takie cenzurki
wystawiło za jakość obsługi osób starających się o wsparcie, 65 %
przyznało czwórki i piątki za możliwość szybkiego złożenia wniosku o
płatności bezpośrednie, 63 % tak samo oceniło składanie wniosków o
wsparcie w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 a
64 % dobrych i bardzo dobrych ocen przyznano Agencji za zrozumiałość
wniosku o płatność bezpośrednią, zaś 57% za zrozumiałość wniosków o
udzielenie wsparcia z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
2007-2013.
Ponadto 61 % respondentów pozytywnie ocenia
godziny otwarcia biur Agencji a 46 % - zrozumiałość wniosku o wydanie
paszportu dla bydła.
PBS DGA poprosiło też badanych o przedstawienie
propozycji usprawnień dotyczących Agencji. Udzielający odpowiedzi
wyrazili m.in. oczekiwanie, że : ARiMR doprowadzi do skrócenia czasu
rozpatrywania wniosków o płatności bezpośrednie i szybszych wypłat
wsparcia, umożliwi składanie wniosków i wyjaśnień telefonicznie albo
drogą elektroniczną (od 2011 roku wnioski o dopłaty bezpośrednie będzie
można składać przez Internet - przyp. DKS) a także skróci czas
rozpatrywania wniosków o płatność przy wsparciu udzielanemu z PROW na
lata 2007-2013. Większość Respondentów oczekuje również
zintensyfikowania kampanii informacyjnych dotyczących zasad przyznawania
i rodzajów płatności obszarowych oraz przedstawiających efekty PROW na
lata 2007-2013.
Badanie "Polska wieś i rolnictwo 2010" zostało
przeprowadzone od 31 października do 2 listopada 2010 na zlecenie
Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Agencji Restrukturyzacji i
Modernizacji Rolnictwa, Agencji Nieruchomości Rolnych, Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego i Agencji Rynku Rolnego na ogólnopolskiej,
miarodajnej próbie rolników i mieszkańców wsi niebędących rolnikami. W
badaniu wzięło udział 881 rolników i 637 mieszkańców wsi
nieutrzymujących się z rolnictwa.
Departament Komunikacji Społecznej ARiMR
Źródło: http://www.arimr.gov.pl/