Wypełnij i wyślij wniosek
Wstępnie przygotowany wniosek na kampanię 2020 w eWniosekPlus jest tworzony automatycznie dla każdego rolnika, który wysłał wniosek w aplikacji eWniosekPlus w roku 2019. Wniosek ROBOCZY jest tworzony na podstawie ostatniego wniosku z roku 2019. Wniosek ten jest widoczny w zakładce ROBOCZE. Należy zaktualizować dane zgodnie ze stanem na 2020 r.
Przed przystąpieniem do wypełniania wniosku warto zapoznać się z „Instrukcją wypełniania wniosku w aplikacji eWniosekPlus”, która jest dostępna pod adresem:
https://www.arimr.gov.pl/dla-beneficjenta/system-teleinformatyczny-arimr-wniosek-przez-internet/ewniosekplus/instrukcja-wypelniania-wniosku-w-aplikacji-ewniosekplus.html.
Program ma tę zaletę, że nie tylko wychwytuje pomyłki, ale również na bieżąco informuje o popełnionych błędach czy brakach. Warto wiedzieć, iż do czasu wysłania wniosku do ARiMR można wprowadzać w nim zmiany. Nie ma limitu wejść na dany wniosek. W trakcie jego wypełniania można go zapisywać, zamykać i ponownie otwierać. ARiMR zaleca systematyczne zapisywanie wniosku roboczego podczas jego wypełniania. Przed wysłaniem należy sprawdzić, czy wszystkie dane we wniosku zostały poprawnie wypełnione. Po wysłaniu wniosku rolnik otrzyma potwierdzenie. Rolnikom i doradcom zaleca się, aby po wysłaniu wniosku pobrać „Potwierdzenie przyjęcia wniosku” na stację roboczą lub wydrukować je.
Terminy składania wniosków
Wniosek o przyznanie płatności na 2020 r. wraz z wymaganymi załącznikami składa się od 15 marca do 15 maja 2020 r. Wniosek może być także złożony do 9 czerwca 2020 r. Jednak rolnicy, które złożą wniosek w okresie od 16 maja do 9 czerwca, otrzymają płatności pomniejszone o 1% za każdy dzień roboczy opóźnienia. Wnioski osób, które złożą je po 9 czerwca 2020 r., nie będą rozpatrywane i tym samym osoby te nie otrzymają płatności.