Zarówno T5S, jak i T5 Utility Powershuttle to ważące blisko 4 tony, niezwykle uniwersalne ciÄ…gniki z rozstawem osi wynoszÄ…cym 2350 mm, które cechujÄ… siÄ™ wysokÄ… wydajnoÅ›ciÄ… i Å‚atwymi w obsÅ‚udze funkcjami. Modele te dodatkowo poszerzajÄ… i tak już szerokÄ… gamÄ™ ciÄ…gników T5 o mocy od 80 do 140 KM, która obejmuje teraz pojazdy T5 Utility DualCommand, T5 ElectroCommand, T5 DynamicCommand i T5 AutoCommand.
CechÄ… wspólnÄ… tych nowych gam podrzÄ™dnych sÄ… niezwykle wydajne silniki, a także system ATS i ukÅ‚ad hydrauliczny, różniÄ… siÄ™ jednak wymiarami caÅ‚kowitymi, masÄ…, osiami i ofertÄ… opon, znaczne różnice widoczne sÄ… też w kabinie.
Oba modele wyposażono w 4-cylindrowy silnik F5 firmy FPT o pojemnoÅ›ci skokowej 3,6 l speÅ‚niajÄ…cy wymogi normy Stage V. Zoptymalizowana konstrukcja turbosprężarki i tÅ‚oków gwarantuje dobre osiÄ…gi i oszczÄ™dność paliwa, maksymalna moc jest dostÄ™pna już przy 1900 obr./min, a moment obrotowy o najlepszej w klasie wartoÅ›ci (450 Nm w modelu T5.100S i 506 Nm w przypadku modelu T5.120 Utility Powershuttle) jest dostÄ™pny już od 1300 obr./min i szybko roÅ›nie do 47%, uÅ‚atwiajÄ…c pracÄ™ pod obciążeniem.
W ciągnikach zastosowano układ neutralizacji spalin wykorzystujący katalizator utleniający, filtr cząstek stałych oraz moduł selektywnej redukcji katalitycznej w jednym bezobsługowym i kompaktowym rozwiązaniu, umieszczonym w całości pod pokrywą silnika, co zapewnia doskonałą widoczność i zwrotność, duży prześwit, a także ułatwia montaż ładowacza czołowego.
Ciągniki te charakteryzują się 600-godzinnym okresem międzyprzeglądowym silnika, a wszystkie codzienne czynności związane z przeglądem można łatwo wykonać tylko z lewej strony.
Wydajność i produktywność, by sprostać każdemu zadaniu
Model T5S można wyposażyć w przekÅ‚adniÄ™ 12x12, opcjonalnÄ… przekÅ‚adniÄ™ mechanicznÄ… 20x20 z biegami peÅ‚zania lub przekÅ‚adniÄ™ Powershuttle umożliwiajÄ…cÄ… pÅ‚ynnÄ… i szybkÄ… zmianÄ™ kierunku bez użycia sprzÄ™gÅ‚a. Z kolei odÅ›wieżona seria T5 Utility Powershuttle dostÄ™pna jest jedynie z przekÅ‚adniÄ… Powershuttle, która zapewnia pÅ‚ynnÄ… i szybkÄ… zmianÄ™ kierunku bez koniecznoÅ›ci używania sprzÄ™gÅ‚a.
Zarówno w T5S, jak i w T5 Utility Powershuttle zastosowano ukÅ‚ad hydrauliczny wyposażony w dwie pompy: o wydajnoÅ›ci 36 l/min dla ukÅ‚adu kierowniczego i drugÄ… o maksymalnej wydajnoÅ›ci 82 l/min dla osprzÄ™tu. Nowa pompa MegaFlow™ pozwala przyspieszyć pracÄ™ Å‚adowacza czoÅ‚owego oraz podnoszenie i opuszczanie narzÄ™dzi. UzupeÅ‚nieniem tych funkcji jest zaÅ‚Ä…czany elektrohydraulicznie WOM 540/540E/1000 obr./min z funkcjÄ… Å‚agodnego rozruchu, funkcjÄ… Eco i synchronizacjÄ… z prÄ™dkoÅ›ciÄ… jazdy. W ciÄ…gniku można zamówić nawet trzy zawory hydrauliki zewnÄ™trznej oraz szybkozÅ‚Ä…cza hydrauliczne uÅ‚atwiajÄ…ce podÅ‚Ä…czenie. CiÄ…gniki T5S i T5 Utility Powershuttle można zamówić w wersji fabrycznie przygotowanej do montażu Å‚adowacza czoÅ‚owego, a wÅ›ród innych opcji na uwagÄ™ zasÅ‚ugujÄ… fabrycznie montowane przedni TUZ i WOM.
Te 2 nowe modele różniÄ… siÄ™ rodzajem przedniej osi, dopuszczalnÄ… masÄ… caÅ‚kowitÄ… (DMC) i maksymalnym rozmiarem tylnych opon, co sprawia, że ta nowa oferta kierowana jest do różnych klientów docelowych: ci poszukujÄ…cy lżejszego uniwersalnego ciÄ…gnika mogÄ… postawić bardziej na model T5S, a ci oczekujÄ…cy wiÄ™kszego i cięższego ciÄ…gnika użytkowego z pewnoÅ›ciÄ… doceniÄ… odÅ›wieżonÄ… seriÄ™ T5 Utility Powershuttle.
T5S dysponuje lżejszÄ… osiÄ… HD klasy 1 o szerokoÅ›ci miÄ™dzy koÅ‚nierzami wynoszÄ…cej 1584 mm, a w serii T5 Utility Powershuttle zastosowano dużą oÅ› HD klasy 1.5, w której szerokość taka wynosi 1789 mm, co czyni ten ciÄ…gnik idealnym rozwiÄ…zaniem dla nawet najcięższych prac z Å‚adowaczem. RóżniÄ… siÄ™ one DMC, która w przypadku T5S wynosi 6,5 tony, a w T5 Utility Powershuttle — 7 ton.
Maksymalny rozmiar opon tylnych, jakie można zamontować w modelu T5S to R34 (SRI 750), a w odświeżonej serii T5 Utility Powershuttle po raz pierwszy przewidziano opony tylne o rozmiarze R38 (SRI 800).
Oba ciÄ…gniki można zamówić z fabrycznym Å‚adowaczem czoÅ‚owym, a specyfikacja obejmuje również przedni WOM i przedni ukÅ‚ad zawieszenia narzÄ™dzi.
Zaczep tylny całkowicie przeprojektowano i teraz dysponuje on 2 zewnętrznymi siłownikami podnoszenia, co zwiększa wydajność oraz ułatwia obsługę. Maksymalny udźwig w przypadku T5S to aż 4,4 tony i nawet 5 ton w serii T5 Utility Powershuttle.
W T5S zastosowano elementy sterowania Lift-O-Matic, a w T5 Utility Powershuttle popularny system Lift-O-Matic Plus.
Doskonały komfort i widoczność.
Zarówno T5S, jak i ciÄ…gniki T5 Utility Powershuttle cechujÄ… siÄ™ niezrównanym komfortem i widocznoÅ›ciÄ… z kabiny, które idealnie wpisujÄ… siÄ™ w różne wymagania, pod wzglÄ™dem których pojazdy te wyróżniajÄ… siÄ™.
Ciągniki T5S wyposażono w nową przestronną kabinę z czterema słupkami o widoczności w zakresie 320 stopni. Do kabiny z płaską podłogą można wejść przez pełnowymiarowe drzwi, a fotel z pneumatyczną amortyzacją i panoramiczne okno dachowe zwiększające widoczność podczas korzystania z ładowacza czołowego dodatkowo zwiększają komfort pracy operatora. Ciągniki T5S są co prawda niżej plasowanymi modelami w gamie T5, ale w razie potrzeby ich specyfikację można podnieść na wyższy poziom. Do wyposażenia opcjonalnego należą usługi telematyczne PLM Connect, układ automatycznego prowadzenia EZ-Pilot i monitor IntelliViewTM 4 obsługujący magistralę ISOBUS i protokoły UT/TC.
T5 Utility Powershuttle posiada wygodnÄ… 6-sÅ‚upkowÄ… kabinÄ™ VisionView, w której użytkownik — dziÄ™ki doskonaÅ‚ej widocznoÅ›ci — może mieć wszystko pod kontrolÄ…. GÅ‚ówne elementy sterowania sÄ… bardzo intuicyjne i Å‚atwo dostÄ™pne na prawej stronie operatora z myÅ›lÄ… o doskonaÅ‚ej ergonomii. Przestronna kabina cechuje siÄ™ Å‚atwym dostÄ™pem do obszaru prowadzenia, poziom haÅ‚asu w niej wynosi zaledwie 76 db, a komfort zapewnia ona miÄ™dzy innymi dziÄ™ki fotelowi z pneumatycznÄ… amortyzacjÄ… oraz znakomitej ergonomii.
Konstrukcja nowej 4-sÅ‚upkowej kabiny modelu T5S oraz 6-sÅ‚upkowej kabiny serii T5 Utility Powershuttle speÅ‚nia wymagania klientów pracujÄ…cych w miejscach o ograniczonej przestrzeni, na przykÅ‚ad w stajniach: oba bowiem ciÄ…gniki dysponujÄ… bowiem wysokoÅ›ciÄ… caÅ‚kowitÄ… poniżej 2,65 m, a odÅ›wieżona seria T5 Utility Powershuttle jest wrÄ™cz punktem odniesienia w gamie za sprawÄ… super niskiego profilu dachu, który zapewnia mu wysokość caÅ‚kowitÄ… poniżej 2,6 m z oponami R34.
PodsumowujÄ…c, nowa seria ciÄ…gników użytkowych New Holland to wiele nowych funkcji, bardzo wygodna i przestronna kabina o najlepszej w klasie widocznoÅ›ci, bardziej ekologiczne silniki o krótszym czasie reakcji, wytrzymalsze ukÅ‚ady zawieszenia oraz wysoka wydajność ukÅ‚adu hydraulicznego. W segmencie ciÄ…gników użytkowych New Holland nadal zajmuje pozycjÄ™ lidera i producenta innowacyjnych rozwiÄ…zaÅ„ speÅ‚niajÄ…cych wymagania klientów. Celem naszej oferty jest poprawa wydajnoÅ›ci i efektywnoÅ›ci przy jak najwyższym poziomie komfortu operatora.
Jak powiedziaÅ‚ Oscar Baroncelli, New Holland Global Head of Tractors: „Te nowe modele w gamie potwierdzajÄ…, że ciÄ…gniki z rodziny T5 to najbardziej uniwersalne i kompaktowe maszyny o najlepszych w klasie możliwoÅ›ciach oferujÄ…ce Å‚atwość obsÅ‚ugi i konserwacji”.