Jak wynika z najnowszych danych podanych przez FAMMU/FAPA za freshplazaza w dwóch pierwszych miesiącach bieżącego roku, naczelną pozycją eksportową w hiszpańskiej wysyłce okazały się nie dominujące od lat w eksporcie pomidory – a
słodka papryka.
Po raz pierwszy od wielu lat pomidory w okresie styczeń – luty zostały zdetronizowane w eksporcie świeżych warzyw, a udział słodkiej papryki w łącznie wysłanych za granicę w omawianym okresie warzyw wyniósł aż ponad 24% o łącznej wartości 156,8 mln euro.
W pierwszych dwóch miesiącach tuż za papryką znalazły się wspomniane już pomidory, a za nim ogórki, cukinia oraz wszelkiego rodzaju sałaty i endywia. Łączna wartość wyeksportowanych w okresie styczeń – luty 2013 hiszpańskich warzyw osiągnęła 498,2 mln euro, a aż 31,4% łącznych dostaw skierowano na rynek niemiecki, następnie z ponad 18% holenderski i francuski – niecałe 13%.
źródło: Gospodarz.pl/FAMMU/FAPA za freshplazaza, foto:
sxc.hu