Zagraniczne rynki cenią polską żywność. Największe sieci handlowe i dyskonty eksportują nasze produkty. I tak np.: Lidl dostarcza polską żywność do Niemiec, a Biedronka do Portugalii.
Zachodni klienci doceniają nasze soki z marchwi, pasztety, jabłka, czy kiełbasę krakowską. Na to wpływa głównie przekonanie, że polska żywność jest wytwarzana bez chemicznych dodatków i jest naturalna. Wielkim rynkiem zbytu jest też Rosja i rynki wschodnie.
- Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom chcemy promować na naszych targach polską żywność – mówi Agnieszka Szpaderska, project manager World Food 2014. – Chcemy by warszawska impreza była platformą do nawiązania kontaktów polskich wystawców i zwiedzających z zagranicą. Nad przygotowaniem targów, ich organizacją i promocją pracujemy wspólnie z naszymi zagranicznymi biurami, więc impreza będzie miała charakter międzynarodowy. Współpracujemy nie tylko z lokalnymi przedsiębiorcami ale przede wszystkim z przedstawicielami branży z całej Polski, Europy i całego Świata – dodaje Szpaderska.
To o tyle możliwe, bo organizator imprezy – ITE Group (Lentewenc) posiada świetnie rozwiniętą bazę i rozległą sieć kontaktów wśród firm z WNP, Rosji, w Europie Zachodniej i Azji. To daje organizatorom możliwość tworzenia międzynarodowych imprez na wysokim poziomie.
Warszawska impreza wzbogaci portfolio podobnych imprez, które z dużymi sukcesami odbywają się już za naszą wschodnią granicą. ITE Group organizuje podobne imprezy na Ukrainie, w Kazachstanie i w Rosji.
Co, gdzie kiedy?
Międzynarodowe Targi Żywności World Food Warsaw 2014 odbędą się w Warszawskim Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14. Impreza będzie trwała trzy dni, od 9 do 11 kwietnia 2014 r.