Kategorie
Zobacz również tu
-
2024-11-22
-
Eksport towarów rolno-spożywczych z Polski
2024-11-22 -
Wyniki kontroli jakości przekąsek słonych
2024-11-22 -
Ceny serów w Polsce (10.11.2024)
2024-11-22
Poznaj produkty
-
Ładowarka do cebuli SU2LS SAMON
2020-10-08 -
Agregat Prądotwórczy 30 kVA
2011-08-19 -
Multione serii S
2011-06-16 -
DODATKOWE WYPOSAŻENIE W UKŁADZIE JEZDNYM
2011-05-25 -
Stajnie
2015-04-20
Minister Jurgiel na targach „Grüne Woche". Promocja polskiej żywności i rozmowy bilateralne
Polskie stoisko narodowe zorganizowane na Międzynarodowych Targach Zielony Tydzień w Berlinie przyciąga z całego świata ludzi, którzy chcą poznać trendy naszej kuchni i skosztować jak smakują nasze regionalne oraz lokalne specjały. Jest tu smacznie, barwnie i radośnie. Gospodarze prezentują produkty regionalne, w całej ich różnorodności, a odwiedzający mają prawdziwą ucztę smaków i zapachów.
Grüne Woche
- Przyjechałem tu po to, aby wspomagać działania promocyjne polskiej żywności prowadzone na targach Grune Woche. Należy pamiętać jednak także o tym, że te, jedne z największych tego typu targów na świecie stwarzają dobrą okazję do rozmów bilateralnych o możliwościach szerszego otwarcia zagranicznych rynków na nasze produkty spożywcze - powiedział przebywający dziś w Berlinie minister rolnictwa i rozwoju wsi Krzysztof Jurgiel.
Minister Krzysztof Jurgiel, podkreślał, że coraz więcej konsumentów zaczyna docenić dobre jedzenie, a na berlińskich targach wyraźnie widać, jak gościom z różnych stron świata smakuje nasza żywność.
Minister powiedział, że Niemcy są jednym z najważniejszych partnerów handlowych Polski i liderem wśród krajów, do których Polska wysyła produkty rolno-spożywcze.
Eksport z Polski do Niemiec w 2015 r. wyniósł ok. 4,5 mld euro, a import z Niemiec do Polski w tym samym okresie prawie 3 mld euro. Na rynek niemiecki najwięcej wysyłamy mięsa drobiowego, ryb wędzonych, ryb przetworzonych i zakonserwowanych, wyrobów piekarniczych, w tym m.in. herbatników i wafli, nasion rzepaku, papierosów, soków owocowych (głównie jabłkowego), mleka i śmietany, pszenicy, kukurydzy, czekolady i wyrobów czekoladowych, mrożonych owoców (głównie truskawek i malin), grzybów (głównie pieczarek), oleju rzepakowego.
Rozmowy bilateralne
Minister Jurgiel podkreślił, że berliński Zielony Tydzień stwarza doskonałą okazję do udziału w licznie odbywających się spotkaniach bilateralnych i wielostronnych, które mogą sprzyjać otwieraniu nowych rynków zbytu, jak i omówieniu szczegółowych kwestii związanych z wyznaczaniem strategicznych kierunków polityki rolnej.
Czytaj dalej na następnej stronie...