Kategorie
Zobacz również tu
-
Stosuj bezpiecznie środki ochrony roślin
2024-11-18 -
Wrześniowy skup mleka
2024-11-18 -
Ceny serów w Polsce (3.11.2024)
2024-11-18
Poznaj produkty
-
SIRTAKI CS RZEPAK OZIMY ODMIANA MIESZAŃCOWA
2020-07-28 -
Silosy większe
2015-12-02 -
Przenośniki taśmowe - transport poziomy
2012-10-15 -
Dystrybutor Self Service MC
2012-05-17
Jabłko liderem polskiego eksportu
To tytuł, pod jakim odbyła się dziś w gmachu ministerstwa konferencja prasowa ministra rolnictwa i rozwoju wsi Marka Sawickiego i prezesa Związku Sadowników RP Mirosława Maliszewskiego.
- Od kilku lat prowadzimy szeroką akcję promocyjną polskiej żywności, której symbolem jest jabłko – powiedział minister Marek Sawicki przedstawiając osiągnięcia polskiego sadownictwa.
Szef resortu rolnictwa poinformował, że w sezonie 2012/2013 Polska zajęła I miejsce pod względem eksportu jabłek wyprzedzając dotychczasowego lidera Chiny.
W roku 2013 wyeksportowaliśmy 1205 tysięcy ton jabłek, czyli około 1/3 naszej produkcji. Wartość tego eksportu osiągnęła poziom 438 mln euro. Największymi odbiorcami polskich jabłek są: Federacja Rosyjska, Białoruś, Niemcy i Ukraina.
- Dobre relacje z najbliższymi sąsiadami, to najlepszy gwarant rozwoju polskiego rolnictwa – podkreślił minister Marek Sawicki dodając jednocześnie, że ze względu na pojawiające się czasem pogorszenie relacji istotne jest także dywersyfikowanie kierunków eksportu – dlatego od lat resort rolnictwa kieruje akcje promocyjne na rynki azjatyckie i arabskie.
Prezes Związku Sadowników RP Mirosław Maliszewski przedstawił wstępne oceny prowadzonej od dwóch lat przez związek, trzyletniej kampanii informacyjno-promocyjnej „Jabłka każdego dnia”. Jej partnerami są także: Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych (TRSK) oraz Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw (KZGPOiW). Akcja promocyjna prowadzona jest na rynku rosyjskim i ukraińskim.