Kategorie
Zobacz również tu
-
Zużycie gazu ziemnego
2025-01-21
Poznaj produkty
-
Case Luxxum
2021-11-23 -
Pompy paliwa
2016-01-07 -
Nici wędliniarskie 0,25 kg
2014-05-12 -
Cebula czerwona AGROSAD
2020-10-05 -
Ładowarki teleskopowe Weidemann 2070LPT
2020-08-11
Jabłko liderem polskiego eksportu
To tytuł, pod jakim odbyła się dziś w gmachu ministerstwa konferencja prasowa ministra rolnictwa i rozwoju wsi Marka Sawickiego i prezesa Związku Sadowników RP Mirosława Maliszewskiego.
- Od kilku lat prowadzimy szeroką akcję promocyjną polskiej żywności, której symbolem jest jabłko – powiedział minister Marek Sawicki przedstawiając osiągnięcia polskiego sadownictwa.
Szef resortu rolnictwa poinformował, że w sezonie 2012/2013 Polska zajęła I miejsce pod względem eksportu jabłek wyprzedzając dotychczasowego lidera Chiny.
W roku 2013 wyeksportowaliśmy 1205 tysięcy ton jabłek, czyli około 1/3 naszej produkcji. Wartość tego eksportu osiągnęła poziom 438 mln euro. Największymi odbiorcami polskich jabłek są: Federacja Rosyjska, Białoruś, Niemcy i Ukraina.
- Dobre relacje z najbliższymi sąsiadami, to najlepszy gwarant rozwoju polskiego rolnictwa – podkreślił minister Marek Sawicki dodając jednocześnie, że ze względu na pojawiające się czasem pogorszenie relacji istotne jest także dywersyfikowanie kierunków eksportu – dlatego od lat resort rolnictwa kieruje akcje promocyjne na rynki azjatyckie i arabskie.
Prezes Związku Sadowników RP Mirosław Maliszewski przedstawił wstępne oceny prowadzonej od dwóch lat przez związek, trzyletniej kampanii informacyjno-promocyjnej „Jabłka każdego dnia”. Jej partnerami są także: Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych (TRSK) oraz Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw (KZGPOiW). Akcja promocyjna prowadzona jest na rynku rosyjskim i ukraińskim.