Kategorie
Zobacz również tu
-
Ceny zbóż w kraju (8.12.2024)
2024-12-17
Poznaj produkty
-
Suszarnia przewoźna S
2011-01-10 -
Zestaw ZV
2013-12-13 -
Wozy asenizacyjne CPA
2013-12-31 -
Ziemniaki - tradycyjna produkcja bez nawozów
2012-01-10 -
Garmaż pierogowy
2011-04-28
Jabłko liderem polskiego eksportu
To tytuł, pod jakim odbyła się dziś w gmachu ministerstwa konferencja prasowa ministra rolnictwa i rozwoju wsi Marka Sawickiego i prezesa Związku Sadowników RP Mirosława Maliszewskiego.
- Od kilku lat prowadzimy szeroką akcję promocyjną polskiej żywności, której symbolem jest jabłko – powiedział minister Marek Sawicki przedstawiając osiągnięcia polskiego sadownictwa.
Szef resortu rolnictwa poinformował, że w sezonie 2012/2013 Polska zajęła I miejsce pod względem eksportu jabłek wyprzedzając dotychczasowego lidera Chiny.
W roku 2013 wyeksportowaliśmy 1205 tysięcy ton jabłek, czyli około 1/3 naszej produkcji. Wartość tego eksportu osiągnęła poziom 438 mln euro. Największymi odbiorcami polskich jabłek są: Federacja Rosyjska, Białoruś, Niemcy i Ukraina.
- Dobre relacje z najbliższymi sąsiadami, to najlepszy gwarant rozwoju polskiego rolnictwa – podkreślił minister Marek Sawicki dodając jednocześnie, że ze względu na pojawiające się czasem pogorszenie relacji istotne jest także dywersyfikowanie kierunków eksportu – dlatego od lat resort rolnictwa kieruje akcje promocyjne na rynki azjatyckie i arabskie.
Prezes Związku Sadowników RP Mirosław Maliszewski przedstawił wstępne oceny prowadzonej od dwóch lat przez związek, trzyletniej kampanii informacyjno-promocyjnej „Jabłka każdego dnia”. Jej partnerami są także: Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych (TRSK) oraz Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw (KZGPOiW). Akcja promocyjna prowadzona jest na rynku rosyjskim i ukraińskim.