| Autor: mikolaj

Sprzedaż ciągników rolniczych w marcu 2014 r.

W marcu 2014 roku w Polsce zarejestrowano 1602 ciągniki rolnicze. Po relatywnie słabych pierwszych dwóch miesiącach marzec wyglądał już znacznie lepiej. W porównaniu do ubiegłego roku sprzedano niespełna o 4% mniej maszyn. Na podium bez zmian.

Sprzedaż ciągników rolniczych w marcu 2014 r.

Z danych zebranych w marcu wynika, iż liczba rejestracji maszyn była niewiele niższa od ubiegłorocznej. W trzecim miesiącu bieżącego roku zarejestrowano bowiem 1602 ciągniki a zatem tylko o 3,6% mniej niż rok temu. W porównaniu do lutego możemy jednak mówić o 58% zwyżce sprzedaży co pokryło się z wcześniejszymi przewidywaniami analityków, mówiącymi o wiosennej zwyżce sprzedaży.

Zobacz także: Sprzedaż ciągników rolniczych w lutym 2014 r.


W marcu ponownie pierwsze miejsce w zestawieniu miesięcznym zajął New Holland, który powiększył przewagę nad konkurentami W trzecim miesiącu roku zarejestrowano 329 ciągników producenta (o 3% (10 sztuk) mniej niż w tym samym miesiącu w roku ubiegłym). Łączna sprzedaż na poziomie 608 ciągników jest jednak gorsza od ubiegłorocznej o 16%, a udział w rynku ciągników New Holland wynosi 18% (+ 2,3%).

Początek 2014 r. relatywnie dobrze rozpoczął się dla Zetora. W trzecim miesiącu roku producent sprzedał 207 ciągników, notując 14,3% (-1,3%) udział w rynku. Liczba ciągników sprzedanych od początku roku wynosi 485 sztuk.

Trzecią pozycję w lutowym zestawieniu, ze sprzedażą w wyskości 179 ciągników zajął John Deere Wynik tez jest prawie 36% gorszy niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Na tą chwilę John Deere może się także pochwalić także 10,6% udziałem w rynku z łączną sprzedażą na poziomie 357 maszyn (o 40% mniej niż rok temu).

Jak wynika z przedstawionych danych
New Holland, John Deere i Zetor posiadają 42,9% (wzrost o 1,6%) udział w sprzedaży ciągników (rejestracji) w Polsce.

Warto zauważyć, iż w marcu ponownie połowa producentów odnotowało wzrost sprzedaży swoim maszyn w stosunku do tego samego miesiąca w 2013 roku. Wśród czołowych firm już tradycyjnie Kubocie udało się sprzedać o ponad 357% więcej maszyn niż w roku ubiegłym. Na uwagę zasługują także wyniki marek Belarus (+173%) i Farmtrac (+15,4%)

Czytaj dalej na następnej stronie...



Tagi:
źródło: