Sytuacja podażowo-popytowa i cenowa na rynku wieprzowiny
2024-12-17
Znane są wyniki sprzedaży nowych ciągników rolniczych na polskim rynku. Łącznie, w okresie od stycznia do grudnia, polscy rolnicy zarejestrowali 8860 nowych ciągników Tylko marki New Holland zarejestrowano 1936. W efekcie marka New Holland dziesiąty raz została liderem pod względem sprzedaży nowych ciągników za cały rok.
Miniony rok, podobnie jak lata ubiegłe, nie był łaskawy dla branży rolniczej – mówi Adam Sulak, Business Director New Holland.
Fakt, że w bardzo wymagających warunkach rynkowych pozostajemy na pozycji lidera już po raz dziesiąty dowodzi, że maszyny New Holland cieszą się wysokim zaufaniem użytkowników i mają opinię niezawodnych partnerów w pracach polowych. Po raz kolejny udowodniliśmy, że nasze produkty doskonale sprawdzają się w warunkach rynku polskiego, mamy również świadomość, że w trudnym dla rolników okresie każda inwestycja musi być przemyślana dwukrotnie. We wrześniu ubiegłego roku świętowaliśmy piękny jubileusz 20-lecia obecności marki New Holland w Polsce, a dziś dzięki zaufaniu Klientów możemy zapisać kolejną ważną datę w naszej historii – podkreśla Adam Sulak.
Od 20 lat marka New Holland działa w Polsce i przez połowę tego czasu pozostaje liderem rynku. To dzięki Wam, drodzy Klienci możemy dzisiaj mówić o sukcesie załogi i sieci dystrybucyjnej New Holland – dodaje.
W nowym roku marka New Holland, będzie w dalszym ciągu walczyła o pozycję lidera rynku. Przewidujemy, że rynek ciągników będzie kształtował się na podobnym poziomie jak w roku ubiegłym, co może wiązać się z ogólną sytuacją gospodarczą w kraju i na świecie. Ewentualne możliwości uzyskania wsparcia finansowego przez rolników, ze środków unijnych, będą miały wpływ na ilość rejestrowanych nowych ciągników rolniczych w Polsce. Sądzimy, że procentowy rozkład sprzedaży ciągników z poszczególnych segmentów mocy nie ulegnie znaczącym zmianom i ciągniki średnich mocy będą wciąż wiodły prym, choć w roku 2018 zauważalny był znaczny progres w segmencie ciągników dużych mocy. Z punktu widzenia producentów maszyn rolniczych jest to prognoza raczej optymistyczna – mówi Łukasz Chęciński, Marketing Manager New Holland.